Living the good life! - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu Living the good life! - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu

Living the good life!

Door: Carlien Winter

Blijf op de hoogte en volg Carlien

26 Maart 2012 | Thailand, Pathum Thani

Het leven hier in Bangkok gaat nog is nog steeds niet aan het vervelen, al moet ik zeggen dat die Thaise mensen zo langzamerhand wel vreselijk irritant worden met hun eeuwige glimlach en het constant in de weg lopen, waar ze ook maar in de weg kunnen lopen!

Afijn, verder gaat het hier allemaal prima! Vorige week de laatste kook en massage les gehad, en donderdagmiddag onze schoolweek afgesloten met een fijn PBL lesje! Daarna hadden we weer weekend, en dit keer stond er een paar dagen sightseeing in Bangkok op de planning..

Vrijdagochtend eerst heerlijk uitgeslapen, want het leven is zooo zwaar hier;)! En daarna de taxi genomen naar Bangkok met Malon en Tessa. Eerst zijn we naar Khoa San Road geweest; dit is de bekende stapstraat van Bangkok met heel veel winkeltjes, heuse terrasjes ( die kom je hier amper tegen) veel kroegen en onbeperkt backpackers met tattoo’s en dreadlocks. Super gezellige sfeer daar, dus wat rond gelopen en gezellig wat gegeten. Daarna wilden we naar Chinatown toe, want eigenlijk moet je daar ook zijn geweest als je in Bangkok bent geweest. Dit viel een beetje tegen, het was heel druk, heel veel eten en eigenlijk weinig sfeer. Hier waren we dus snel uitgekeken en hebben we de taxi terug genomen naar ons ‘thuis’.

Voor zaterdag hadden we bedacht om een boottocht te doen over de Grand Canal en Grand Palace te bezoeken, aangezien we de vorige keer bij het verkeerde paleis werden afgezet. Omdat de helft van onze ‘groep’ Chinatown al hadden gezien, waren zij vrijdags niet mee geweest en voor zaterdag stond er dus een gezellig tripje met z’n allen op het programma! Eenmaal bij het botenverhuur aangekomen, splitsen onze wegen weer, aangezien de ene helft een korte boottocht naar Grand Palace wilden, en wij een rondvaart wilden door Bangkok. Jammer! Wij dus in een longtail bootje met z’n 3en over de Grand Canal gevaren, langs Wat Pho, Grand Palace en toen een afslag genomen, de woonwijken van Bangkok in! Indrukwekkend om te zien, hoe de Thaise mensen met zo weinig materiaal en zo armoedig kunnen leven. Wat zijn wij in Nederland toch vreselijk verwend! Ook leuk om te zien hoe ze hun hutjes proberen op te vrolijken met bloempjes en verf, want dat is wel nodig. Voordat we ons bootje in stapten hadden we al reusachtige vissen zien zwemmen in het kanaal, maar halverwege onze boottocht kwamen we ook opeens krokodillen tegen! Gek genoeg was het niet raar om te zien, ze kropen over de stenen en onder de huisjes(paalwoningen) van mensen door en zelfs één kroop een huis in! Daarna nog een leguaan ontdekt, die rustig op het droge lag! Vreemd om te bedenken dat die Thaise mensen tijdens de overstromingen gewoon door dat water hebben gezwommen, met die grote vissen en met al die krokodillen. Bah!
Na onze boottocht zijn we afgezet bij Grand Palace, waar we ook een bezoek aan wilden brengen. Omdat je in de Thaise cultuur tempels moet betreden met bedekte schouders en bedekte knieën , wij onze sarongs meegenomen! Helaas bleek dit niet genoeg te zijn, en moesten we dus een enorm lelijke blouse huren om binnen te komen. Omdat ik de tempels toch graag wilde zien, zon lelijk geval aan getrokken en naar binnen gegaan! Wat was het prachtig! Al die tempels zijn zo mooi met al dat mozaïek en al dat goud! Ik vraag me echt af hoe lang die mensen bezig zijn geweest, aangezien wij met zon mozaïek bord voor corso van een meter al een maand bezig zijn. Heel indrukwekkend was het!
Na het bezoek aan de Grand Palace, met een tuk tuk naar een marktje gegaan en vervolgens met de taxi weer richting ‘huis’! Die tuk tuks vind ik trouwens echt geweldig worden. Ze kunnen overal tussen door, zijn goedkoper dan taxi’s en je ziet ook nog eens wat van de stad! Wel jammer van de vreselijke benzine/auto/smog lucht die je binnen krijgt, maar dat moet je maar op de koop toenemen. Om die lucht een beetje tegen te gaan, binden we onze sjaals nu om ons hoofd, zodat we enigszins frisse lucht binnen krijgen!

Om onze souvenirs, cadeautjes en onze eigen collectie nog een beetje uit te breiden zijn we zondag weer naar de Chatuchak markt geweest. Hier waren we in één van de eerste weken ook al geweest, maar deze markt is zo immens groot en leuk, dat een tweede bezoekje wel nodig was! Hier hebben we heel wat cadeautjes en souvenirtjes voor iedereen gekocht, want het is zo zonde om dat allemaal te laten liggen! Ook m’n eigen slipper collectie weer uitgebreid, dus ik hoop dat alles in m’n koffer past naar Bali toe!
Gisteravond nog even gechillt, huiswerk gemaakt en geskypt met het thuisfront. M’n lieve opa was dit weekend 80(!) jaar geworden, dus dat was even een momentje dat het jammer is om niet thuis te zijn! Gelukkig zijn ze erg up-to-date met social media, dus genoeg contact met de andere kant van de wereld:)
Vandaag m’n laatste PBL les gehad, morgen zelf ons visum aanvragen voor Bali (erg goed geregeld van Stenden, NOT!) woensdag examen Thaise massage en donderdag en vrijdag op fieldtrip naar Pattaya. Echt een geweldig resort trouwens waar we heen gaan! Met een zwemparadijs, inclusief massage voor alle studenten en van alles inbegrepen! Voor de nieuwsgierige mensen onder ons, dit is de link: http://www.centarahotelsresorts.com/cmbr/cmbr_default.asp

Voor volgend weekend en volgende week hebben we ook weer genoeg plannen, dus voor ik het weet lig ik in de zon op het strand van Bali:)!

Omdat ik al over de 10.000 pageviews heen zit, ben ik eigenlijk wel heel benieuwd wie mij allemaal volgen! Zo af en toe hoor ik wel eens van iemand dat ze het hebben gelezen, maar aan 10.000 pageviews kom je natuurlijk niet zomaar. Dus aarzel niet om een berichtje achter laten, want ik vind dat super leuk om allemaal te lezen!

Ooh en als ik in Bali ben, verander ik mijn thema van mijn webblog weer, dus dan zal het ´onleesbare´ oranje verdwijnen mam!

• 26 Maart 2012 - 09:50

Mam:

Hey Carlien,
    weer een gezellig verslag met prachtige foto's. Grand Palace was zeker de moeite waard. Je kijkt nu inderdaad anders naar de mozaieken als je weet dat je er zelf ook druk mee bent geweest (voor het corso dan natuurlijk). Het volgende verslag zal wel in het teken staan van spa/wellness en luxe ? xx

• 26 Maart 2012 - 09:57

Mam:

en ik ben natuurlijk één van de nieuwsgierige mensen...
    Wat een resort ! Dit wordt echt genieten en verwennen. Is een verblijf van twee dagen wel voldoende?
    xx

• 26 Maart 2012 - 10:44

Gesina:

Oh, wat een drukte daar in de stad! Je hebt weer prachtige foto's gemaakt Carlien. Fijn om te horen dat alles goed met je gaat. Ik ben wel bang dat die koffer van je over het gewicht komt....

• 26 Maart 2012 - 10:46

Gesina:

Vre-se-lijk overdreven luxe voor armlastige studenten dat resort ;)

• 26 Maart 2012 - 10:51

Janet:

Tsja... in Putten natuurlijk ook een nieuwsgierige "Kleppe", dus een blik geworpen in het resort; WAUW! Enorm vervelend om daar een dag of 2 rond te zwalken.
    Mooi verslag weer nicht! Lang leve de Social Media, blijven we lekker op de heugte. Geniet nog ff voor het nieuwe avontuur begint!

xx

• 26 Maart 2012 - 11:52

Margreet (kapster):

supper hoe je alles beschrijft en wat je allemaal doet ! veel plezier en succes met alles
    ! groetjes margreet

• 26 Maart 2012 - 20:32

Groot Ouders:

wat ben jij een ervaring rijker Carlien! En prachtige foto,s gr.Oma xx

Wat een Manuren zitten er in het bouwen van zulke gebouwen,dan steld het Fundament Museum Zwolle niks voor, voor Wim-Jan is dit een
    mooi project, kan hij later daar beginnen,Thailand o.i.d.bedankt voor de nieuwsbrief+foto,s tot horens Opa xx

• 01 April 2012 - 16:25

Wilma:

Ik lees nu je verslag pas maar wil ook nog even reageren. Heel leuk om jou zo te volgen. We volgen de ouders van Bas ook die op dit moment op Bali zitten en daarvoor op Java zaten.Helaas voor hun gaan ze zaterdag al naar huis.
    Ja de tijd vliegt.
    Al vast een goede reis naar Bali.
    We blijven je volgen.