Bye Bye Thailand - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu Bye Bye Thailand - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu

Bye Bye Thailand

Door: Carlien Winter

Blijf op de hoogte en volg Carlien

12 April 2012 | Thailand, Pathum Thani

De tijd is echt gevlogen.. Het is alweer tijd om mijn koffer te pakken en morgen richting het vliegveld te gaan, om te beginnen aan een nieuw avontuur; Bali!

Na vorige week van de heerlijke
hutspot te hebben genoten (dat ik hier ooit nog van zou kunnen genieten) zijn we verder die dagen bezig geweest met onze moduulopdracht, die we donderdag in moesten leveren! Woensdagavond hadden we een afscheidsdiner van school, wat erg leuk en goed verzorgd was. Die donderdag dus onze opdracht ingeleverd, en daarna heerlijk de hele dag niks gedaan! Een week afleveringen van GTST terug gekeken, want dat kunnen we natuurlijk niet missen hier in Thailand;)

Vrijdag richting Bangkok geweest om nog wat te shoppen en ’s avonds heerlijk gebbq’t bij een tentje die we helaas pas in de laatste week ontdekt hebben!

Verder zag ons weekend er vrij rustig uit. Zaterdags weer ‘thuis’ gebleven en voorbereidingen getroffen voor ons paas ontbijt. Hier in Thailand kennen ze geen Pasen, dus om toch nog een beetje te kunnen genieten van de Nederlandse gewoontes, lekkere broodjes en andere dingetjes gekocht om zelf een paasontbijtje te creëren. Na ons ontbijt zijn we met een groep meiden naar het park gegaan, om hier met een wijntje en lekkere dingetjes enigszins te genieten van de zon. Omdat we nog steeds geen zwembad hebben waar we in kunnen duiken, en verdere verkoeling ver te zoeken is, was het park een goede uitkomst!
Maandag weer naar MBK geweest om een extra koffer te kopen (niet voor mij:) en daarna wilden we ons voorbereiden op de defense van dinsdag. Onderweg naar huis begon het ineens keihard te stormen.. En al snel reden we niet harder dan 30 op de snelweg, omdat die regendruppels hier zo groot zijn dat we echt niks meer konden zien! Overal lagen takken op de weg en toen we thuis aankwamen, was de stroom en internet uitgevallen! Fijn, weinig voorbereiding dus voor de presentatie! Na ruim 2 uur wachten in de hitte, de airco deden het natuurlijk ook niet meer, begon alles weer te draaien en konden we alsnog verder met onze bezigheden!
Dinsdag onze eindpresentatie gehad voor school en iedereen heeft het moduul gehaald! Wie had dat ook anders verwacht!?:)
Daarna is het aftellen begonnen. Je hebt geen verplichtingen meer, en we zitten onze tijd eigenlijk een beetje uit, totdat ons vliegtuig naar Bali vertrekt!

Gisteravond zijn we nog met een aantal meiden naar de Skybar in Bangkok geweest, waar The Hangover 2 ook is opgenomen. Om de avond vervolgens op Khoa San Road af te sluiten! Omdat we op de site van de skybar al hadden gelezen dat er een dresscode was om het hotel te betreden, waren we allemaal netjes gekleed in onze taxi vertrokken naar het hotel. Eenmaal aangekomen bij het hotel schrokken we wel een beetje, wat een luxe! Overal werd je begeleid en eenmaal in de lift, moesten we naar de 64e(!) etage, waar de bar zich bevond. Waauw! Wat een geweldig uitzicht. Echt top om dit nog te kunnen zien voordat we weg gaan. Heel Bangkok is verlicht, en de lichtjes gaan tot zover je kan kijken! De Grand Canal, alle hoge gebouwen, de tempels! Het was zoóo mooi! Helaas heb ik niet echt goede foto’s kunnen maken. Maar ik hoop dat jullie een beetje kunnen zien hoe mooi het was. Omdat het drinken hier echt té duur was; 6 euro voor een glas water, zijn we daarna richting Khoa San Road gegaan om te stappen! Leuke afsluiting van een geweldige tijd in Thailand!

Vandaag lekker uitgeslapen en zo maar een beginnen met het pakken van onze koffers, de laatste dingetjes regelen en printen en het hier allemaal afsluiten! Morgenavond vertrekken we met een groep van 15 personen richting het vliegveld om naar Bali te gaan. De rest komt zondag of maandag aan, en dan is onze Spa & Health groep weer compleet!

Raar dat de tijd in Thailand er al weer op zit, hier heb je zóoo lang naar uit gekeken, ongeveer 2 jaar! En het is nu alweer voorbij.. Zo snel! Gelukkig hebben we nog een super tijd in Bali voor de boeg en ga ik daar nog reizen met mijn ouders. Dus het koude Nederland laat ik nog eventjes voor wat het is! Al moet ik zeggen dat ik de gewoontes en het eten; fatsoenlijk brood en aardappelen, wel begin te missen! Hopelijk dat ze daar op Bali meer op ingespeeld zijn!

Ik zal jullie ook in Bali op de hoogte houden, al schijnt het internet daar wel wat minder te zijn! Mijn verhalen worden in ieder geval vervolgd!

• 12 April 2012 - 11:06

Gesina:

Een goede vlucht toegewenst en idd hopen dat internet je niet in de steek laat! Mail je je hoteladres nog weer door? Kunnen we nog 'ns een kaartje sturen! lieve groeten van hier

• 12 April 2012 - 11:21

Janet:

Een hele goeie vlucht/reis naar Bali gewenst en idd: laat ff je adres via de mail weten.

Dikke zoen en tot gauw!!

x

• 12 April 2012 - 12:17

Brenda:

wanneer komen je ouders naar je toe in Bali dan??

Groetjes Brenda

• 12 April 2012 - 15:16

Oma En Opa De Oude:

Weer een prachtig reisverslag,gefeliciteerd met het behalen van de moduul,wat een hoog gebouw ben je geweest het uitzicht is vast mooi geweest.sterkte met het inpakken vergeet niets,goede vlucht naar Bali en tot horens xx

• 12 April 2012 - 15:55

Anouk Simmes:

Hee Carlien,
    Wat klinkt het allemaal leuk! Hoop dat ik dat ook kan doen;)
    Veel plezier in Bali!!
    Xx

• 12 April 2012 - 16:03

Opa En Oma Oud:

Ook wij hebben weer jou hele verhaal gelezen en wensen je veel plezier en succes straks in Bali en iedereen gefeliciteerd met het behalen van jullie module. Groetjes Opa en Oma van Tessa Schouten.

• 12 April 2012 - 17:27

Hennie:

Ook nu weer:SUCCES en Geniet ervan!

• 12 April 2012 - 18:15

Helga Schouten:

Hallo Carlien,
    tja het is bijna zover.....op naar het vliegveld!!!
    dat het bij jullie slecht weer was hebben wij ook meegekregen. tsunami op komst...dat was even schrikken. Gelukkig is alles goed afgelopen en het alarm weer ingetrokken. Wat een contrasten in thailand he rijkdom en arm ligt vlak bij elkaar.
    ik kijk weer uit naar je verhalen op bali, spoor tes ook even aan om weer wat te schrijven want iedereen wacht er met smart op!!!
    goede reis
    groet Helga, moeder van Tessa

• 12 April 2012 - 19:33

Mam:

Wat leest dit weer lekker zeg :)
    Heerlijk kleurtje hoor.
    En vanaf zaterdag gaan wij ook aan het aftellen...
    Hele goede reis gewenst en sms even wanneer je geland bent!
    Groeten aan de meiden,
    xxx

• 14 April 2012 - 07:11

Daphne(moeder Malon):

Hoi Carlien,zie dat we allemaal jou verslagen lezen om op de hoogte te blijven,ha ha!!! Ondanks dat er bijna dagelijks contact is met Malon, is het leuk om de verslagen te lezen!!!Dan komen we uit bij jou!! Ik hoorde net van Malon dat jullie veilig op Bali zijn aangekomen,altijd fijn om te weten!,een super mooie tijd daar,liefs voor jullie allemaal,xxxx