Update vanaf Bali! - Reisverslag uit Kerobokan, Indonesië van Carlien Winter - WaarBenJij.nu Update vanaf Bali! - Reisverslag uit Kerobokan, Indonesië van Carlien Winter - WaarBenJij.nu

Update vanaf Bali!

Door: Carlien Winter

Blijf op de hoogte en volg Carlien

10 Juni 2012 | Indonesië, Kerobokan

Hallo trouwe volgers daar in het koude kikkerlandje!

Hier weer even een update vanaf het warme en zonnige Bali!

Ook de afgelopen weken hebben we niet stil gezeten, en zijn we natuurlijk weer keihard voor onze schoolopdrachten bezig geweest! Er begint eindelijk schot in de zaak te komen, en ook het einde komt in zicht. Vandaag wéér een CBL task afgerond en het improvement report ingeleverd, waardoor onze to-do-list voor school als maar kleiner wordt, maar wat ook betekent dat onze resterende tijd hier op Bali begint te dringen!

Een aantal weken geleden waren we met een busje een dagje rond wezen touren over Bali! Een echte aanrader, wat ik in mijn vorige blog al had beschreven. Die week daarna weer druk met school bezig geweest, opdrachten afgemaakt vóór het weekend, zodat we rustig konden genieten van ons weekendje Ubud wat op de planning stond!

De avond voordat we naar Ubud vertrokken, had mijn laptop het plotseling begeven, wat voor enige paniek bij mij zorgde! Wat moest ik nu de komende weken zonder laptop met al die opdrachten die ik nog te doen had voor school? Het beste idee was om mn ‘beste vriend’ maar even een paar dagen rust te gunnen en dus eerst naar Ubud te gaan voordat ik verdere stappen ondernam.

Zaterdag dus vroeg uit de veren om met onze scootertjes naar Ubud te gaan. Alles verliep vlot en rond een uur of 11 waren in Ubud én hadden we een hotelletje geregeld voor de nacht. Geweldig hotel! Het leek wel een tempel complex waar ze allemaal appartementjes van hadden gemaakt. Wij hadden voor ons 4en een heel huisje, met een terras (inclusief geweldige stoelen) compleet in Balinese sfeer! Super leuk om te mogen slapen, en dat als ‘arme studentjes’. Dezelfde dag nog naar de bekende souvenier markt geweest, die bij ons hotel om de hoek lag, en naar de Buddha to Buddha fabriek gescooterd. Buddha to Buddha is in Nederland een heel bekend en duur sieradenmerk, en aangezien het hier geproduceerd wordt, blijken die prijzen heel wat goedkoper te zijn! Al was het wel wat moeilijk te vinden, we zijn er gekomen en we hebben allemaal wat mooie sieraden weten in te slaan:)

’S avonds lekker gegeten en maar op tijd naar bed gegaan, want al die nieuwe indrukken blijken ons nog steeds op te breken! De volgende ochtend wilden we een wandelroute doen door Ubud heen, waarbij je door de rijstvelden wandelt en je allerlei bekende dingen ziet. Heel leuk idee, totdat we om 7 uur werden gewekt door de regen! Dit is ongeveer de hele dag door gegaan, waardoor we onze wandeltocht wel konden vergeten, en we met poncho’s en regencaps aan weer richting huis zijn gescooterd.. Eenmaal in Taman Rosani aangekomen bleek het aan de zee stralend weer te zijn, en dus hebben we die middag nog maar genoten van de zon, zee en het strand! Ook een goede, alternatieve invulling.

Die week weer veel voor school bezig geweest, vooral óp school bezig geweest, doordat mijn laptop nog steeds geen teken van leven had gegeven. Vrijdagmiddag dus maar naar Denpasar gescooterd, waar mijn laptop schijnbaar gemaakt kon worden! Binnen 3 uur zouden ze het gefikst hebben, en het zou me dan 10 euro kosten. Noou, daar tekende ik natuurlijk voor.. en 3 uur later stonden we weer in het zaakje om mijn laptop mee te nemen! Helaas, het lag allemaal wat ingewikkelder, en het bleek ook allemaal wat duurder te worden! Harddisk compleet gecrasht, maar ze konden hem maken en ik kon hem de volgende dag weer ophalen. Okée, volgende dag dus weer naar Denpasar gescooterd, en ja ja de mannetjes hadden mijn laptop weer gefixt voor een schappelijk prijs!
Gelukkigste mens op aarde dus dat moment, totdat bleek dat al mijn bestanden weg waren. Maar goed, ook dat ruimt lekker op, en de belangrijkste onderdelen had ik veilig gesteld om mijn USB stick.

Zondags hadden we met onze klas een ‘klassenuitje’ gepland naar de Rockbar van Ayana ( één van onze spa visits) om daarna in Jimbaran ergens te gaan eten. Onze massagelerares werkt als masseuse bij Ayana, dus zij kon ons als VIP’s meenemen. Geen gek idee dacht ik zo! Zondags dus om half 4 opgehaald, allemaal in mooie jurkjes op weg naar de Rockbar! Daar aangekomen, fijntjes langs alle wachtrijen gelopen, om als VIP met een lift naar beneden te worden gebracht om zo bij de rockbar aan te komen. Geweldig wat een bar! Heerlijk genoten van de drankjes en het mooie uitzicht, met als klapper een prachtige zonsondergang. Daarna zijn we met een groepje naar een typisch Indonesisch restaurantje gegaan om wat te eten. Ook heeft onze lerares ons nog eventjes door Nusa Dua gereden, om te laten zien wat voor badplaats dat is! Echt niet normaal daar. Voordat het stadje in komt wordt je hele auto gecontroleerd vanwege terrorisme, en de wegen zijn daar heel breed aangelegd met allemaal perkjes en enorme rotondes, met aan de weg allemaal inmense resorts gebouwd! Het leek wel een beetje hollywood.
Maandags waren we heerlijk vrij van school, en zijn Ellen en ik naar Dreamland beach geweest om eens een hele dag in de zon te gaan liggen bakken! Heerlijk. Eventjes geen school en goed bijgekleurd. De rest van de week dus weer flink aan school gebikkeld, zodat onze projecten ook een beetje optijd af zouden komen. Tot nu toe is onze time-management nog redelijk, en begint ons laatste grote project al vorm te krijgen!

Voor vandaag hadden we een iets spectaculairder tripje gepland. We hadden een trip geboekt om te gaan raften door de jungle, in de bergen in het noorden van Bali! Gisteravond alles nog even geregeld en vanmorgen om 8 uur werden we opgehaald met een busje om aan het avontuur te beginnen. Toen we daar aankwamen moesten we een formulier tekenen, dat het bedrijf niet verantwoordelijk was wanneer wij dood zouden gaan tijdens het raften! Okee, lekker begin van de tocht, en ons hele bootje had nog nooit geraft, dus dat werd wat. Eenmaal op het water was het allemaal best leuk, soms wat wild, ons ‘team’ was gedoemd te mislukken, maar verder ging alles oke .. een beetje sensatie hoorde er bij! Er waren veel rafters op het water, en iedereen hield elkaar in de gaten voor het geval er wel wat gebeurde. Bij ons ging het aardig goed, en we hadden de smaak aardig te pakken, totdat we een stel jongens tegen kwamen in een ander bootje.. Wij die voorbij proberen te varen, zodat we voor hun kwamen.. Dat lukte prima, totdat we alsmaar harder gingen en er recht voor ons een enorme rots midden in het water stond. Bam. Op die rots geklapt, boot helemaal schuin op z’n kant, er stroomde allemaal water in de boot, het was met de sterkte stroming lastig om grip te houden en dus in de boot te blijven zitten. Ellen werd meegesleurd door de stroming, knalde tegen allerlei stenen aan, en kwam uiteindelijk tot stilstand 100 meter verderop.. Wij zaten nog in de boot, waar een boot met achterlijke japanse meisjes op in knalde! Klem tussen beide boten, verging een ander meisje van de pijn, omdat die boten zo enorm zwaar zijn en die Japanners ook niet bedachten om maar eens uit de boot te klimmen! Uiteindelijk zijn we allemaal bevrijd, met flink wat schrik, blauwe plekken en pijn, en konden we weer verder varen!

De verdere tocht was enorm vet! Super mooi om door die jungle te raften, allemaal rijstvelden en palmbomen te zien, en als klap op de vuurpijl nog van een waterval af te mogen raften! Echt een topdagje, met helaas vanavond een iets minder goede afsluiter. Het EK koorst is ook hier een klein beetje toegeslagen. Veel indonesiers zijn voor de ‘blanda’s’, dus voor Nederland, en wij zijn natuurlijk ook wezen kijken met een groep ergens in Kuta; het hele café zat vol met oranje supporters, en dat is toch wel leuk, ookal zit je aan de andere kant van de wereld! Nu maar hopen op woensdag, want met al onze duitse medestudenten hier, is de spanning dan wel om te snijden!

Dat was mijn update voor nu weer! Hopelijk krijgen jullie voor de komst van m’n ouders (wat over 11 dagen al is!) nog een laatste update van m’n schoolleventje hier.. Want daarna kan ik eindelijk genieten van een welverdiende vakantie!

  • 10 Juni 2012 - 09:00

    Wilma:

    Hoi Carlien,

    Wat een leuk verslag weer. Voor je het weet is het zo ver en kun je samen met je ouders genieten van je vakantie. Als je terug komt zul je nog moeten wennen aan het minder spannender leven hier. Haha.

    Groetjes,

    Wilma

  • 10 Juni 2012 - 13:43

    Anneke:

    Leuk verhaal :)

  • 10 Juni 2012 - 15:42

    Opa En Oma Oud:

    Hallo Carlien, we hebben je update vanaf Bali net gelezen en we hebben begrepen dat de tijd nu kort is voordat je ouders overkomen . We hebben dit weer met alle aandacht gelezen en vinden dit eigenlijk veel leuker dan de uitslag van gister van het Ned elftal!!We wensen je de laaste weken nog veel plezier en dus weer de groetjes van de Opa en Oma van Tessa Schouten.

  • 10 Juni 2012 - 17:23

    Gerda:

    Hoi Carlien,
    Leuke verhalen die je allemaal schrijft.
    Heerlijk. Vervolgens aansluitend nog een vakantie met pa en ma.
    Geniet er nog maar heerlijk van. Groeten Gerda

  • 10 Juni 2012 - 22:15

    Gesina:

    Hey nichien, wat een super leuk verslag was 't weer! Je ouders waren ook nog van plan om te raften, maar ik heb het ze maar sterk afgeraden na die avonturen van jullie! Het is vast gezellig om daar op Bali met elkaar naar "onze jongens" te kijken, die er, jammergenoeg, nog niet veel van bakken... Ik vrees dat ze een lange, hete zomer (lees: vakantie) kunnen verwachten! Grrrr. Nou ja, proberen positief te blijven voor a.s. woensdag. Dat wordt vroeg opstaan voor jullie? Of 's nachts doorhalen...?

  • 15 Juni 2012 - 17:59

    Sandrine:

    Hoi wij reizen over een paar weken af naar Java en bali. We willen ook naar de zilver fabriek van buhda tot bahda. Weet jij precies waar we dan moeten zijn. Wij verblijven in ubud en sanur. Graag een adres.

  • 20 Juni 2012 - 07:55

    Opa En Oma Oud:

    Hallo Carlien, nog even een laatste groet aan jou voordat je weer terug naar Hollond komt en we wensen je daar ook nog een prettige vakantie met je ouders. Groetjes van de Opa en Oma van Tessa Schouten.

  • 21 Juni 2012 - 18:31

    Ali:

    Hallo Carlien,

    Ook ik heb erg genoten van je reisverslagen. Nu een fijne tijd met je ouders gewenst. Groet ze van ons.

  • 09 Juli 2012 - 17:40

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

  • 12 Juli 2012 - 18:26

    Mareike:

    Beste Carlien,

    Via een google zoekopdracht ben ik bij jou op de site terecht gekomen!
    Vandaar dat jij mij waarschijnlijk niet zult kennen.
    Kun jij mij meer vertellen over de buddha to buddha fabriek? En over het winkeltje waar jullie de armbanden hebben gekocht?

    Alvast bedankt,

    Gr, Mareike

    mareikejacobs@hotmail.com

  • 31 Juli 2012 - 20:26

    Romina:

    Beste Carlien,

    Via google ben ik op je site terecht gekomen. Volgende maand ga ik naar Bali en ik zou graag willen weten waar ik de Budha to Buddha fabriek kan vinden. Ik hoop dat je me verder kunt helpen!

    Alvast bedankt!

    Groetjes, Romina

  • 15 Augustus 2012 - 10:15

    Mike Steffers:

    Beste Carlien.

    Via een google zoekopdracht ben ik bij jou op de site terecht gekomen! iun jij mij meer vertellen over het winkeltje waar jullie de Buddah t buddah sieraden hebben gekocht?
    Wij zijn van plan om vrijdag naar Ubud te gaan...

    Alvast bedankt,
    Mvg, Mike

  • 04 Oktober 2012 - 18:07

    Sarina:

    Carlien,
    Voor mij dezelfde vraag. Waar is die buddha to buddha fabriek..
    Zou je het mij kunnen mailen?
    Sarinanaomi@live.nl

    Alvast bedankt.

    Groetjes sarina

  • 11 Oktober 2012 - 01:15

    Noëlle:

    Het wordt wat eentonig maar ook ik zou graag het adres willen ontvangen van de buddha to buddah fabriek/atelier! Graag een mailtje epnpieterse@hotmail.com

  • 11 Oktober 2012 - 01:15

    Noëlle:

    Het wordt wat eentonig maar ook ik zou graag het adres willen ontvangen van de buddha to buddah fabriek/atelier! Graag een mailtje epnpieterse@hotmail.com

  • 11 Oktober 2012 - 01:15

    Noëlle:

    Het wordt wat eentonig maar ook ik zou graag het adres willen ontvangen van de buddha to buddah fabriek/atelier! Graag een mailtje epnpieterse@hotmail.com

  • 19 Oktober 2012 - 14:53

    Linda:

    Hier ook de vraag wat het adres is van de B2B fabriek.

    Alvast bedankt! lindatuinder@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kerobokan

Thailand & Bali

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2012

Update vanaf Bali!

19 Mei 2012

Living the Bali life!

02 Mei 2012

Gili's islands!

20 April 2012

Bali; Island of Gods

12 April 2012

Bye Bye Thailand
Carlien

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 4682
Totaal aantal bezoekers 33556

Voorgaande reizen:

02 Februari 2012 - 12 Juli 2012

Thailand & Bali

Landen bezocht: