Living the Bali life! - Reisverslag uit Kerobokan, Indonesië van Carlien Winter - WaarBenJij.nu Living the Bali life! - Reisverslag uit Kerobokan, Indonesië van Carlien Winter - WaarBenJij.nu

Living the Bali life!

Door: Carlien Winter

Blijf op de hoogte en volg Carlien

19 Mei 2012 | Indonesië, Kerobokan

Hallo allemaal!
Hier weer eens een berichtje vanaf het zonnige Bali! De tijd vliegt.. het is nog erger en het gaat nog sneller dan in Thailand, en er staat nog zóveel op het programma!

Nadat we onze vakantie op de Gili eilanden er op hadden zitten, hebben we de rest van de week doorgebracht in de omgeving van het hotel en het strand. We waren helaas allemaal wat ziekig geworden door (waarschijnlijk) één of ander virus op de Gili-eilanden, dus weinig actie ondernomen om wat van het eiland te gaan zien!

Maandags dan toch de scooter gepakt en samen met Ellen een deel van het eiland rond getourd richting Tanah Lot. Dit is één van de bekende tempels in de zee, die overdag droog ligt omdat het eb is, en ’s avonds met zonsondergang helemaal omringt is met water. Eerst een tochtje door de rijstvelden en het platteland gemaakt, en daarna een strand opgezocht. Helaas was er nergens in de buurt normaal strand te vinden, dus maar richting Tanah Lot gegaan om de tempel te bezoeken. Een mooie tempel, maar wat worden die bezienswaardigheden toch vreselijk uitgemolken voor en door het toerisme! Naar de tempel toe was een complete markt opgebouwd, waar van alles en nog wat te koop is, en voor alles wat je bij de tempel wilde doen moest je betalen! Beetje jammer! De tempel en de natuur waren wel heel mooi, en zeker nog eens de moeite waard om te bezoeken met zonsondergang!

Dinsdags begon onze drukke schoolweek weer! De opdrachten lijken elke week groter en moeilijker te worden, dus we mochten weer hard aan de bak om het op tijd en zo goed mogelijk af te krijgen. Gelukkig stonden er ook deze week weer leuke dingen gepland; we gingen weer op Spa visit en we hadden een workshop bodylotion/scrub/haarmasker maken op school. De Spa Visit van die week was erg geslaagd. Super mooie accommodaties met een hele mooie spa erbij! Het was klein, maar wel tot in detail overal aan gedacht; Leuk om daar eens een kijkje te mogen nemen. De workshop op school was helaas wat minder geslaagd. We moesten in groepen van 8 de crèmepjes maken van natuurlijke ingrediënten, en het uiteindelijke resultaat was niet zo’n succes. Ook de functie van de middeltjes lieten te wensen over; het haarmasker zorgde vooral voor vet haar en de bodyscrub bevatte alleen maar korrels rijst. Gelukkig hadden we als afsluiter van de week een heerlijke Balinese massage! Deze massages zijn een stuk professioneler en relaxender dan in Thailand, en dus leuk om te leren en te krijgen!

Na een druk weekje school waren we allemaal toe aan een lekker weekendje strand! Helaas had moeder natuur wat anders in gedachten; 3 dagen lang keiharde regen! Ik kan je vertellen, van regen op Bali word je niet vrolijk. In Nederland zijn we er nog op ingesteld, en kunnen we genoeg andere dingen doen als het regent. In Bali kun je weinig anders, omdat het meeste toch in de openlucht is. Het strand werd niks, dus voor ons tijdverdrijf maar eens wat shoppingmalls opgezocht. De Europese prijzen vlogen ons weer om de oren, en ook daar werden we niet vrolijk van na 3 maand winkelen in spotgoedkoop Thailand! Uiteindelijk waren het nog geslaagde dagen geworden, en hebben we ook een weekendje regen in Bali weten te overleven!

Afgelopen week maar twee dagen school gehad, met veel hoorcolleges en nieuwe opdrachten, dus ook in ons lange weekend hoeven wij ons niet te vervelen! Donderdag dus gelijk aan de slag gegaan voor school, om ’s middags nog eventjes te kunnen genieten van het zonnetje! Voor vrijdag hadden we een busje gehuurd met z’n 7en, om met een privéchauffeur een tour te maken over Bali.

Eerst gingen we naar een Vlindertuin, waar allerlei exotische vlinders en andere reptielen rond vliegen en lopen. Daarna gingen we via allerlei Balinese dorpjes en langs de rijstvelden naar Jatiluwih, één van de bekendste rijstvelden van Bali! Heel erg mooi! Je weet niet waar je kijken moet, want overal is het groen en overal zijn rijstvelden. Een echte aanrader dus! Daarna met het busje naar een hotspring gereden, om vervolgens nog twee tempels te bezoeken! Een geslaagd dagje en een tripje met privéchauffeur is een echte aanrader! Zo zien we nog eens wat van Bali, ondanks de drukte van school!:)

Voor de rest van het weekend hebben we nog weinig plannen. Natuurlijk zal het strand weer bezocht worden, en zullen we nog even verder moeten bikkelen aan school!

De komende vier weken zullen we dus nog even hard aan de bak moeten om alles af te krijgen, maar daarna kan ik nog heerlijk drie weken vakantie vieren met m’n ouders!

Dat was mijn update weer van de afgelopen twee weken! Wanneer de volgende zal zijn, blijft een verrassing!

• 19 Mei 2012 - 16:44

Mam:

Hey Carlien,
    leuke verrassing: ff de mail checken en ja hoor, weer een verslag van dochterlief. Mooi om te lezen dat het tripje met de privé chauffeur een aanrader is. Die houden we er in! Vanmorgen dezelfde tip gehad van dhr Roetman. Wordt vervolgd...
    xxx mam

• 20 Mei 2012 - 06:31

Brenda:

Succes nog ff met je school opdrachten en heel veel plezier met je pa en ma straks!!!

Groetjes uit Genemuiden

• 20 Mei 2012 - 07:22

Opa De Oude:

Na de drie dagen regen heb toch wel weer leuke dingen kunnen doen,zo kort je tijd op Bali al mooi en we zien uit dat je weer terug bent in Veno.
    geniet er nog van,tot horens gr.Opa

• 20 Mei 2012 - 15:03

Oma De Oude:

Lieve Carlien,Weer een mooi reisverslag,zo blijven we mooi op de hoogte van je doen en laten.
    Carlien wanneer kunnen we skypen voor we met vacantie gaan Donderdag? veel succes en tot horens,Veel liefs Oma

• 20 Mei 2012 - 16:14

Opa En Oma Oud:

Hallo Carlien, we hebben weer je verslag gelezen en begrijpen dat jullie het nogal druk hebben met school; des te prettiger dat er ook nog tijd is om jullie te vermaken op Bali. Verder heel veel succes op school en groetjes van de Opa en Oma van Tessa Schouten.

• 25 Mei 2012 - 18:49

Gerda:

Hoi Carlien,
    Hier even een kreet van mij. Doe, geniet en neem het heerlijk in je op. En dan ook nog een aansluitende vakantie met Pa en Ma. Heerlijke vooruitzichten.
    Groeten, Gerda

• 03 Juni 2012 - 13:22

Helga Schouten:

jammer dat internet zo slecht is en jullie het zo druk hebben wij genieten echt van al jullie foto`s en verslagen dus wat ons betreft mogen jullie er nog veel schrijven maar school gaat voor. geniet lekker van de zon en het prachtige eiland.
    helga

• 24 Oktober 2012 - 15:54

Karin Bessems:

Beste Carlien,

Ik vond je site en zou graag meer info van je krijgen over het zilver wat je in Bali kocht.
    Ook zou ik graag weten waar dat fabriekje precies zit van B.t.B.
    Wij gaan ook naar Bali en zou daar graag eens gaan kijken omdat mijn kids er helemaal weg van zijn.
    Bij voorbaat dank en vriendelijke groetjes,
    Karin