Bali; Island of Gods - Reisverslag uit Kerobokan, Indonesië van Carlien Winter - WaarBenJij.nu Bali; Island of Gods - Reisverslag uit Kerobokan, Indonesië van Carlien Winter - WaarBenJij.nu

Bali; Island of Gods

Door: Carlien Winter

Blijf op de hoogte en volg Carlien

20 April 2012 | Indonesië, Kerobokan

Nadat we vorige week vrijdagnacht om 3 uur werden opgehaald vanuit Sita Villa, is ons nieuwe avontuur begonnen; BALI!
We waren met een groot deel van onze groep, omdat iedereen natuurlijk dat weekend naar Bali moest vliegen.. Na een nachtje doorgehaald te hebben, was ik blij dat ik om 6 uur in mijn vliegtuigstoeltje plofte, en ik heb dan ook heerlijk de hele vliegreis geslapen! Zelfs van het opstijgen heb ik weinig meegekregen!

Eenmaal op Bali aangekomen, werden we helemaal vrolijk! Wat een geweldig eiland, en wat een geweldige mensen! Ze zijn allemaal zo superaardig, willen alles voor je doen, en helpen je overal mee! Ook het eiland ademt één en al gezelligheid. Er hangt een echte vakantiesfeer en dat is echt fijn.
Nadat we de koffertjes hadden gevonden, werden we door school opgehaald om naar het hotel te gaan. Het eerste wat ons opviel, waren de grote aantallen scooters! Nog nooit heb ik zoveel scootertjes bij elkaar gezien.. Het leek wel een avond4daagse! Daarna naar het hotel gebracht met busjes, wat niet al te vlot ging door het drukke verkeer op Bali, en hier onze kamers maar weer ingericht.

We hebben een prima hotel, eigenlijk geweldig in vergelijking met Thailand.. De bedden zijn echt heerlijk zacht, elke dag wordt ons bed verschoond, kamer schoongemaakt en krijgen we nieuwe handdoeken en een nieuw strandlaken! Ook hebben we een zwembad voor ons 30’en waar we na ons schooldagje een duik in kunnen nemen. Het ontbijt is alleen wat minder dan in Sita Villa, maar dat mag de pret niet drukken!

Zaterdags was er nog een groot deel van de vorige groep in het hotel, omdat die nog niet naar huis of naar Thailand waren gevlogen! Hier dus wat do’s en don’ts mee uitgewisseld en wat spulletjes gekregen die hun toch niet meer gebruikten (erg handig!) ’s Avonds uit eten geweest met wat jongens van hier, die ons daarna nog wat kroegjes hebben laten zien hier in de buurt!

Zondags heerlijk genoten van het zwembad en de zee, want na twee en halve maand Thailand, zonder zwembad of iets van verkoeling.. Waren we daar wel aan toe! De anderen waren inmiddels ook al aangekomen, dus de groep werd al aardig compleet!

Maandag werden we rond 9 uur opgehaald met een busje om naar school te gaan. We worden elke dag opgehaald voor school, dus eigen vervoer is in principe niet nodig! Maandags hadden we als eerst een introductiedag, wat echt leuk was! Eerst kregen we een Balinese dans te zien, en daarna werd ons moduul en de opdrachten uitgelegd. Het eerste wat opviel was dat het zoveel beter georganiseerd was dan in Thailand. Hier werd het moduul duidelijk uitgelegd, waardoor er een goed overzicht werd gecreëerd.
We gaan elke week een spa bezoeken, om zo een duidelijk beeld te krijgen wat de verschillen zijn tussen de spa’s. Met deze info moet je, je moduulopdracht maken.. We moeten in groepen van 3 een nieuwe spa ontwikkelen en hier een businessplan voor schrijven! Daarnaast hebben we onze wekelijkse opdrachten, die ook wel wat tijd in gaan nemen. Maar vervelend lijkt het tot nu toe niet!
Naast het theoretische gedeelte, hebben we ook hier weer praktijk! We krijgen footmassage lessen, welke echt heerlijk zijn! En gewone Balinese massagelessen. Geen vervelende invulling van de schooluren dus!

Dinsdag hadden we onze eerste CBL-les en daarna een footmassageles, deze is echt heerlijk, zoals ik al zei! Als ik terug ben kunnen aanvragen worden ingediend!:P de massages zijn heel anders en veel beter dan de Thaise massages. Het is meer gericht op het relaxte gedeelte, en dat bevalt mij wel! ’s Avonds hadden we een welkomsdiner van school, wat erg gezellig en lekker was! Daarna zijn we nog met een deel van de groep op stap gegaan, en ik kan je zeggen.. Dat stappen gaat hier goed lukken! We hadden al gehoord dat het werd gezien als het ‘Llorret de Mar’ voor de Australiërs, maar daar is het inderdaad mee te vergelijken! Een lange straat met allemaal kroegen en clubs, waar we ons de komende 9 weken dus wel vermaken!

Woensdag hadden we een dagje vrij, dus toen maar naar het strand gegaan.. erg vervelend;)! Donderdag hadden we onze eerste spa visit naar een luxe resort.. De spa was erg mooi, maar ook erg duur! Wel leuk om daar ook eens te kijken, maar ze zullen ons daar niet weer zien! Omdat deze visits maar een uurtje duren, konden we de rest van de dag genieten in het zwembad..

Vandaag zijn we met de hele groep naar Bali Village geweest. Dit was weer een uitstapje gepland door school, en ook dit was weer erg leuk! Bali Village is een dorpje waar ze nog leven aan de hand van traditionele Balinese gewoontes met hele mooie rijstvelden. We hebben offers gevlochten, we konden rijstplantjes planten, met een koe het land omspitten, er ging een mannetje in de boom klimmen om kokosnoten er uit te halen, en we kregen een echte Balinese lunch! Heel erg leuk om een keer te zien. Ik zal foto’s bijvoegen zodat jullie een beetje een beeld kunnen krijgen!
Verder hebben we hier een scooter gehuurd, zodat we overal makkelijk heen kunnen. In Thailand deden we alles met de taxi, maar omdat het verkeer hier heel sloom gaat, door de hordes scooters die overal tussendoor rijden, leek het ons beter om ook een scooter te huren! Zo zijn we van niemand afhankelijk en kunnen we overal makkelijk heen. Helaas ben ik de eerste dag gelijk al gevallen, dus dat was minder handig.. Gelukkig was het niet zo erg en kan ik dus gewoon weer verder scooteren.

Voor het weekend hebben we nog niet echt plannen! Omdat alles dicht bij is kunnen we makkelijk met de scooter ergens heen gaan. Waarschijnlijk dat we weer heerlijk aan het strand gaan liggen, want dat is toch wel erg fijn hier;)
Ik zal m’n adres nog eventjes hieronder zetten.. Voor de mensen die nog een kaartje willen sturen! Heb er in Thailand al heel wat ontvangen en ik moet zeggen, dat is toch wel heel erg leuk:) (hint hint!)

Taman Rosani Hotel
Carlien Winter #202
Jl. Petitenget
Cendrawashi no. 9, Banjar Uma
Sari, Kerobokan, Kuta
Bali 80361
Indonesia

Ik kijk weer uit naar alle reacties, want ook die zijn erg leuk om elke keer weer te lezen!

• 20 April 2012 - 10:42

Mam:

Gezellig om weer zo'n uitgebreid verslag te lezen. En mooi dat je het zo naar je zin hebt. Ik meld me nu dan maar vast aan voor een voetmassage. Lijkt me heerlijk na een fikse wandeling...
    En wat het uitgaan betreft, denk aan de "waarschuwing" van Niels.
    xxx mam

• 20 April 2012 - 12:32

Gesina:

Oh, wat heb je het toch weer goed voor elkaar daar! Super zeg die scooters, groot gelijk ben je nergens aan gebonden. Dat strand zal de komende tijd wel vaak bezocht worden net als die "lange straat met al die kroegjes". Wel oppassen voor alcohol-controle de terugweg (of kennen ze dat daar niet?!).
    Kaart gaan we regelen ;)
    Liefs van oen tante

• 20 April 2012 - 13:50

Margreet:

Hoi calien ,

Ik vind het leuk om je reisverslagen te lezen , je hebt het daar maar goed voor elkaar !! succes met alles daar en geniet er vooral van!!

groetjes margreet (kapster )

• 20 April 2012 - 20:59

Wilma:

Weer een leuk verslag, ik zie het zo voor me al die scooters daar. Een zwembad is daar met die warmte ook geen overbodige luxe denk ik.Geniet er van.
    Groetjes uut Veno

• 21 April 2012 - 10:58

Helga Schouten:

hoi carlien
    fijn dat de reis goed gegaan is en jullie weer veilig aangekomen zijn.
    Bali is een mooi groen eiland met mooie stranden en lekker weer.
    wat ik me nog goed herrinner zljn alle mooie dansen en vele rijstvelden.
    die zullen jullie waarschijnlijk veel zien.geniet weer van al het moois en succes op school
    groet Helga Schouten

• 21 April 2012 - 10:58

Helga Schouten:

hoi carlien
    fijn dat de reis goed gegaan is en jullie weer veilig aangekomen zijn.
    Bali is een mooi groen eiland met mooie stranden en lekker weer.
    wat ik me nog goed herrinner zljn alle mooie dansen en vele rijstvelden.
    groet Helga Schouten

• 22 April 2012 - 06:52

Oma De Oude:

Weer een mooi reisverslag Fijn dat het goed bevalt op Bali,doe voorzichtig aan op de scoter,je heb maar twee wielen groeten en tot horens xxx

• 22 April 2012 - 07:18

Opa En Oma Oud:

Hallo Carlien We hebben weer met veel plezier je verslag gelezen en wensen je ook op Balie heel veel plezier en succes op school Groetjes Oma en Opa van Tessa Schouten.