Pattaya&Bangkok - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu Pattaya&Bangkok - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu

Pattaya&Bangkok

Door: Carlien Winter

Blijf op de hoogte en volg Carlien

03 April 2012 | Thailand, Pathum Thani

Hier alweer één van mijn laatste blogs vanuit Thailand! Op dit moment zijn we hard bezig met de laatste loodjes voor dit moduul; het inleveren van onze moduul opdracht en het voorbereiden van onze presentatie, waar toch nog heel wat werk in gaat zitten! Om het afronden van deze opdrachten nog wat meer uit te stellen, dus eerst maar eventjes een nieuw verslag maken!

Vorige week dinsdag zijn we naar Bangkok geweest om ons visum voor Bali aan te vragen! Dit verliep allemaal vrij gemakkelijk ondanks een Ghanees die erg moeilijk deed in de ambassade. Doordat Stenden elk moduul met zon 50 leerlingen komt voor een visum, was dit dus snel geregeld! Gister hebben we hem weer opgehaald, dus ook voor Bali is nu alles rond!

Woensdag hadden we ons examen Thai massage. Na dinsdagavond en woensdagochtend nog eventjes te hebben geoefend, hoopten we genoeg punten te halen om te slagen! Onze lerares zei van te voren al dat het allemaal wel goed zou komen, aangezien het lastig is om terug te komen naar Thailand om het moduul over te lopen!;) maar goed, we moesten onze massagekunsten nog wel even tonen! Met 35 van de 36 punten heb ik mijn Thaise massage examen afgesloten, dus weer iets om een beetje trots op te zijn. De massages zijn niet echt aan te raden, want ze doen echt pijn!

Donderdagochtend werden we om 8 uur op school verwacht, om te vertrekken naar Pattaya voor onze fieldtrip. Onze ‘bediendes’ in Sita Villa dus vroeg ontbijt voor ons gemaakt, zodat we op tijd op school aanwezig konden zijn! Na een busreis van ongeveer 3 uurtjes, kwamen we aan bij het resort. Wat een luxe! Ik heb echt m’n ogen uitgekeken zo mooi was het. Omdat op het programma stond dat we om 1 uur lunch zouden hebben, en we daarna pas onze kamers in konden, werden we verplicht om tot 1 uur aan het zwembad te gaan liggen. Vervelend! Een geweldig zwemparadijs met glijbanen, wildwaterbanen en dat soort dingen, waar we ons weer even kind in voelden. Rond 1 uur dus geluncht, wat een Thaise lunch was met noodle soep en andere thaise, spicy(!) gerechten. Niet echt top dus! Wel werd alles precies volgens etiquette gedaan, en was het personeel heel zenuwachtig om zon grote groep westerse mensen te bedienen! Grappig om te zien. Na de lunch konden we voor onze kamers inchecken, en dat hebben we dan ook maar gelijk gedaan! Wat een prachtige kamers. 2 king-size bedden, die echt heerlijk zacht en warm waren, een bad, douche, aparte toilet, badjassen en grote, zachte handdoeken, een balkon met ligbedden.. je kon het zo gek niet bedenken of het was er! Na twee maanden op Sita villa bedden te hebben geslapen (lees: harde planken) en tijdens onze tripjes ook in budget hotels te hebben geslapen, was dit echt heerlijk! Hier dus eventjes van genoten totdat we ons klaar moesten maken voor onze massage!

Omdat we de minor Spa&Health lopen, en dus ook massagelessen hebben gehad, werd ons tijdens de fieldtrip een massage van een uur aangeboden. Omdat we de Thaise massages van de lessen gewend waren, waren we al bang dat we net zo’n pijnlijke massage kregen.. Maar niets bleek minder waar!
Toen we bij de Spa Cenvaree aankwamen, hier worden de massages gegeven, kregen we een welkoms drankje en een warme doek, om ons lichaam en geest te relaxen. Het drankje was niet heel smakelijk, maar het gaf wel een ontspannend gevoel. Daarna moesten we een vragenlijst invullen, wat we van deze massage verwachtten. Helaas is er nooit naar deze wensen gekeken, maar gelukkig kwamen ze aardig overeen met de massage die we kregen! Eenmaal in de massageruimte aangekomen, lagen we met 6 mensen, allemaal in aparte hokjes, op een matrasje. De massage was echt heeeeerlijk! Ze heeft me in allerlei houdingen gelegd, waarvan ik niet wist dat ik dat kon.. Maar het was echt ontspannend en ik heb er echt van genoten. Na de massage kregen we als afsluiting een kopje thee met een yoghurt.. en toen mochten we weer verder relaxen aan het zwembad, om daarna een heerlijk bad te nemen in onze hotelkamer. Wát een vervelend leven hadden wij daar toch!

’s Avonds zijn we richting Pattaya gegaan om daar te dineren en te kijken wat het uitgaansleven hier voorstelde. We hadden al gehoord dat er in Pattaya een hollandhouse was, waar kroketten, frikandellen en andere Hollandse snacks konden worden gegeten.. Dus die hebben wij dan ook opgezocht! Heerlijk om na 2 maand rijst en noodles weer eens een heerlijke kroket naar binnen te werken! Daarna zijn we naar de ‘walking street’ van Pattaya gegaan. Pattaya staat bekend om z’n sekstoerisme, en Maaike had ons al gewaarschuwd dat het echt vreselijk was.. Maar om de sfeer daar echt te omschrijven lukte niet! Eenmaal aangekomen begrepen we wat ze bedoelde! Echt vrouwonvriendelijk wat daar gebeurt.. Een straat van ongeveer een kilometer lang, met alleen maar hoeretentjes en barretjes waar hoertjes op de bar staan te dansen en staan te schreeuwen naar oude kerels om ze zo te lokken, en overal oude mannetjes die voor een extra pleziertje een week naar Pattaya gaan en zich daar elke avond op een ander vrouwtje uitleven.. Vreselijk! Ook word je om de 2 minuten aangeschoten over een pingpong show. Omdat we dit toch een keer wilden zien, en het in Pattaya toch al zo vreselijk was, dus ook maar naar een pingpong show geweest. Op zich viel me dit nog mee na alles wat ik op de straat had gezien, maar normaal is het natuurlijk niet!
Daarna maar richting huis gegaan om wat extra uurtjes van ons heerlijke bed te genieten.
De volgende ochtend hebben we genoten van ons heerlijke, uitgebreide ontbijt in het hotel! Je kon het zo gek niet bedenken of het stond er; van heerlijke warme bolletjes tot Thaise noodles. Daarna mochten we nog genieten van het zwembad, om daarna uit te checken en van onze afscheidslunch te genieten! De lunch was echt heerlijk.. het was een driegangen lunch met westers eten; zalm, pasta en CHOCOLADEMOUSSE! Toen weer in de bus gestapt om terug te reizen naar Bangkok! Jammer dat het maar 1 nachtje was, maar wat heb ik genoten van al die luxe, fatsoenlijke bedden en het heerlijke eten!

Omdat we nog een heel weekend voor de boeg hadden, vrijdagavond op tijd naar bed gegaan, en zaterdagochtend opnieuw de backpack gepakt voor een nachtje op Khoa San Road. Dit is de bekende stapstraat in Bangkok, en na al onze mislukte pogingen van stappen in Thailand, was dit toch enigszins onze laatste hoop! Eerder naar de chatuchak markt geweest om de laatste souvenirs in te slaan en vervolgens doorgereden naar Khoa San Road om een hotel te zoeken. Uiteindelijk een hotel gevonden die midden op de stapstraat lag en een zwembad op het dak had. Prima voor elkaar dus! ’s Avonds wat gegeten en daarna klaar gemaakt voor een avondje stappen! We gingen met een grote groep van Stenden.. Super gezellige avond gehad! Eerst in wat cafeetjes geweest, daarna in The club, en toen de Thaien het om stipt 3 uur welletjes vonden en alle bouwlampen aan deden, zijn we op de straat verder gegaan, waar een DJ zijn apparatuur had geïnstalleerd. Geweldig!

De volgende dag nog even van het zwembad genoten, om daarna weer terug te keren naar onze vertrouwde kamertje in Sita Villa. Gister hebben we ons visum dus opgehaald en zijn we nog eventjes wezen shoppen in Bangkok. Omdat mijn koffer en mijn kilo’s een beetje vol raken, heb ik besloten om op Bali verder te shoppen!

Vandaag is het international day op Stenden, dus daar gaan we straks ook nog eventjes kijken, aangezien er ook een Nederlands standje is met hutspot! Verder dus druk met de module assignment, en morgen als afsluiter van dit moduul een farewell diner!

Leuk om die reacties te lezen van mensen van wie ik het echt niet had verwacht dat ze mij volgen! Maar volgens mij weet ik nog van lang niet iedereen wie mij volgen.. dus berichtjes zijn nog steeds van harte welkom!

• 03 April 2012 - 05:24

Mam:

Hey dochter,
    jij hebt genoten, maar wij hier ook weer! Gezellig verslag hoor. En nu de laatste loodjes in Thailand. Succes nog even daar.
    xx mam

• 03 April 2012 - 05:37

Janet:

Het ziet er weer allemaal vervelend uit zeg! Lijkt me doodeng in zo'n sexbuurt. Niet zo gemoedelijk als de Wallen dus ;)

Succes met je laatste dingen en een goeie reis naar Bali. Simons ouders zeggen dat t daar echt geweldig is, dus genieten denk ik.

Dikke kus van ons!

P.s. ondanks dat je schrijft dat Thaise massage pijnlijk is, verheugd "ome Simon" zich erop ;)

Byebye!
    Janet

• 03 April 2012 - 06:23

Janet :

Hoi Carlien,

Ik denk inderdaad niet dat je weet dat wij je verslagen lezen. Bij deze :-). Zo te horen heb je het prima naar je zin. Je foto's zijn prachtig. Wij krijgen echt zin om op vakantie te gaan naar een land als Thailand.

Carlien, geniet nog even van deze prachtige ervaring. Een kans als dit zul je niet vaak meer krijgen dus benut hem optimaal!

Groetjes,
    Bart, Janet en Lianne

• 03 April 2012 - 14:03

Opa En Oma Oud:

Ook wij hebben weer je verslag gelezen en alle foto`s bekeken. We vinden dit gewoon heel leuk. We wensen jou ook veel plezier straks in Bali. Groetjes Opa en oma Van tessa Schouten.

• 04 April 2012 - 10:46

Gesina:

Het is allemaal weer geweldig! En dan te bedenken dat Bali nog moet beginnen... :) Blijven genieten!

• 08 April 2012 - 16:30

Helga Schouten:

Hallo Carlien. Ik, moeder van Tessa lees al je verslagen en bekijk de foto`s. leuk om te zien en te lezen hoe jullie samen genieten en veel dingen mee maken. Als ik de foto`s zo zie van jullie resort dan moet dat echt luxe geweest zijn!!! Nog een weekje op het harde bed en dan van bed verwisselen. Op naar Bali. Een goede reis en ook vanuit daar zal ik al je verslagen en foto`s bekijken.
    Groetjes de moeder van Tessa

• 11 April 2012 - 19:37

Ali:

'k Geniet van je verslagen, maar ben met jemoeder blij, dat het blauw i.p.v. oranje.
    Wees voorzichtig en geniet nog maar even van je reis.