week 7 van m'n Thailand avontuur! - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu week 7 van m'n Thailand avontuur! - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu

week 7 van m'n Thailand avontuur!

Door: Carlien Winter

Blijf op de hoogte en volg Carlien

20 Maart 2012 | Thailand, Pathum Thani

Zo dat was weer een weekje.. en wat voor één! Het aftellen naar Bali is nu echt begonnen.. Na een week waarin we één van de meiden naar het vliegveld hebben gebracht om weer naar Nederland te vliegen, ik weer door het leven ga als vrijgezel, ook andere relaties op de klippen zijn gelopen en het eerste gedeelte van de moduul opdracht moest worden ingeleverd, was iedereen blij dat het maandag ochtend was en deze ellendige week voorbij was!

Nadat we zaterdags terug waren gekomen van onze vakantie, hebben we heerlijk de hele dag rustig aan gedaan en flink bij geslapen. Ook die zondag rustig aan gedaan, GTST van de hele vakantieweek terug gekeken en ons weer voorbereid op school. Totdat één van de meiden het bericht kreeg dat ze terug naar Nederland moest vanwege familie redenen, was er niks aan de hand in Sita Villa.. Maar wat een ellende opeens!
Maandags dus naar het vliegveld gegaan om haar uit te zwaaien, en zelf weer verder proberen te gaan omdat vrijdags de moduulopdracht ingeleverd moest worden! Hier dus de hele week mee bezig geweest om dit toch zo goed mogelijk te maken en ondanks mijn eigen ellende d’r bij, is het hopelijk aardig gelukt!

Vrijdagmorgen alles ingeleverd en daarna stond er een field trip gepland met school naar een ‘food market’. Aangezien we Thaise kooklessen volgen, zijn we met onze kooklerares naar een markt geweest waar alle verse groenten, kruiden, vis en vlees werden verkocht. Van haar kregen we uitleg over alle ingrediënten, mochten we het één en ander proeven waarna we zelf nog wat zijn gaan rondlopen om het één en ander te kopen! Van alles kom je op zo’n markt tegen; enorme krabben en andere vissen die niet bepaald lekker ruiken, maar ook hebben we gezien hoe rietsuiker en kokosmelk nou gemaakt worden. Erg interessant dagje dus!
Omdat we met een groep van 40 personen deze markt gingen bezoeken, was het wel erg warm met z’n allen op elkaar gepropt in die kleine gangetjes van de markt, en een uurtje eerder naar huis was dus voor niemand een probleem! ’s Avonds hebben we weinig meer gedaan en ook ons weekend programma was niet erg spectaculair vergeleken met de afgelopen weken.

Voor zaterdag hadden we besloten om lekker rustig aan te doen, eerst eens flink uit te slapen, en daarna wel te zien wat de dag ons bracht. Na zo’n ellendige en drukke week hadden we niet echt zin in een druk en vol programma. Uiteindelijk zijn we naar Future Park gegaan, een winkelcentrum vlakbij, om wat te shoppen en even naar de supermarkt te gaan. Ook hadden we een leuk marktje ontdekt vlakbij onze school, dus daar ’s avonds heen geweest om vervolgens in een erg gezellig restaurantje wat te gaan eten!

Zondags zijn we naar Bangkok centrum gegaan, met de gedachte flink te gaan shoppen! Eerst zouden we naar Pratinum, een markt waar alles heel goedkoop schijnt te zijn, en daarna door naar MBK, een groot warenhuis, om ook daar nog wat in te slaan.. Na een uur op zoek te zijn geweest naar ‘pratinum’, vonden we een markt die niet echt overeenkwam met onze voorspellingen.. Flink shoppen daar niet echt voor ons weggelegd. Uiteindelijk maar naar MBK gegaan om daar het één en ander te kopen, want we moesten wel met iets thuis komen! Eenmaal in MBK aangekomen, de 7 etages doorgespit op zoek naar kleren, souvenirs en andere leuke dingen. Het liep allemaal erg voorspoedig, totdat opeens de stroom uitknalde! Alles, het hele warenhuis was in één klap donker! Natuurlijk schrokken wij ons dood, want die aanslagen die de laatste tijd in Thailand worden gepleegd, ontgaan ons ook niet.
Ook alle Thaien waren geschrokken en van het idee dat er een man met een mitrieurtje lang zou kunnen komen, werden we dan ook niet veel vrolijker! Na vijf minuten gingen alle Thaien rustig verder met winkelen en werd er nood verlichting aan gezet, waardoor we weer enigszins wat konden zien.
Toen we eenmaal buiten stonden, omdat we het toch niet helemaal vertrouwden, sprongen alle lichten en roltrappen weer aan, en zo vervolgden we onze shopmiddag alsnog in het MBK.
Daarna nog naar een night market geweest, die een vrouw ons had aangeraden en rond een uur of acht weer richting huis gegaan om vervolgens vroeg te gaan slapen!

Gisteren hebben we onze laatste kookles gehad, wat erg jammer is! De lerares had haar lekkerste banana cupcakes voor ons gebakken, als afscheid! Gelukkig hebben we ook hiervan het recept gekregen, dus die ga ik zeker nog een keer maken in Nederland!

Vandaag hebben we een dag vol hoorcolleges gehad, dus daar werden we ook niet echt vrolijk van.. Maar de rest van de week is het prima te doen!

Voor volgende week staat er een fieldtrip naar Pattaya gepland en die week daarna zijn onze lessen geskipt, omdat we deze week wat meer stof behandelen!
Dus na onze fieldtrip alleen nog onze officiële moduulopdracht inleveren en een presentatie geven en dan zit ons moduul Thailand er alweer op! Tot onze vlucht naar Bali dus nog veel tripjes plannen, want twee weken vervelen is ook niet echt wat;)!

Dat was alweer week 7 van mijn Thailand avontuur, niet echt spectaculair dit keer, dus ik heb ook niet echt foto’s om bij te voegen! Volgende week beter :)

• 20 Maart 2012 - 10:03

Mam:

Hey, ik ben de eerste! Ondanks alle perikelen, toch weer een leuk verslag. Maak er nog wat van de laatste weken. Wat leuk dat de opa/oma van Tessa lezen/reageren.
    Vwb je kleurige verslagen wil ik je toch nog eens zeggen dat ik het niet fijn lezen vind. Denk es na over een ander kleurtje :).
    groetjes vanaf de Schuit, xxx

• 20 Maart 2012 - 15:51

Oma + Opa:

Bedankt voor dit reisverslag,we kunnen ons voorstellen dat dit niet de leukste week is geweest vooral het vertrek van Noortje en de situatie bij je zelf.we hopen dat je snel de draad weer oppakt,Carlien kennende moet dit lukken,veel sterkte vrouwtje.xxx