Vakantie deel 2; Koh Phangan - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu Vakantie deel 2; Koh Phangan - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu

Vakantie deel 2; Koh Phangan

Door: Carlien Winter

Blijf op de hoogte en volg Carlien

11 Maart 2012 | Thailand, Pathum Thani

Na een weekendje Koh Phi Phi, hebben we maandag onze trip voort gezet naar Koh Phangan. Koh Phi Phi ligt aan de westkust van Thailand, en Koh Phangan aan de oostkust, dus we hadden maandag weer een aardige reis voor de boeg! Gelukkig hadden we een all-inclusive ticket geboekt, waar de boottocht vanaf Koh Phi Phi, de busreis en de boottocht naar Koh Phangan bij inbegrepen zaten, zodat we rustig konden reizen! Rond 8 uur ’s avonds kwamen we aan op Koh Phangan, weer helemaal gesloopt van dat reizen met die hitte en zónder airco!`Een supermooi hotel, met zwembad dat uitzicht had over de zee en een privéstrandje. We hadden met z’n 6en een grote kamer en eigen badkamer, airco en tv, dus alles was prima voor elkaar! Omdat het hotel een beetje van de bewoonde wereld af lag, net als alle andere hotels op het eiland, konden we niet veel kanten op qua uitstapjes. Die avond dus gezellig bij het hotel gegeten en op tijd gaan slapen!

De volgende dag maar een relax dagje gehouden bij het zwembad. Iedereen was wel even klaar met het reizen, en het idee om de hele dag op een ligbedje in de zon te gaan liggen was dan ook niet gek! Omdat we de volgende dag graag een snorkel tocht wilden doen, zijn we informatie gaan halen bij de ‘service afdeling ‘ van het hotel! Deze man bleek Nederlands te zijn en waarom hij naar Thailand is vertrokken werd ons die dagen wel duidelijk; hij voerde he-le-maal niks uit op een dag, zat alle Thaise medewerkers te commanderen en zoop zich ’s avonds helemaal lam om vieze praatjes te hebben. Op internet stond aangegeven dat hij veel adviezen had voor tripjes rondom het eiland. Helaas voor ons, maar het hotel bood geen snorkeltochten aan, alleen tochten voor meer dan 1000(!) baht, en verdere adviezen had deze man ook niet echt voor ons. De tochten waren overal zo duur werd ons verteld, dus ons plan was ronduit belachelijk. Ons snorkeltochtje dus maar geskipt, omdat het allemaal veel te duur werd, en het geweldige idee bedacht om dan maar een scooter te huren! Hiermee konden we het eiland een beetje verkennen, en wie weet kwamen we nog wel leuke baaien tegen waar we eventjes konden snorkelen. Deze scooters dus bij het hotel ‘gereserveerd’ voor de volgende dag, en onze relaxdag weer voort gezet bij het zwembad. ’s Avonds weer heerlijk gegeten en aan het strand gezeten en een beetje op tijd naar bed gegaan, aangezien we wel de hele dag van onze scooters wilden genieten.

De volgende ochtend vroeg uit de veren om te ontbijten en daarna onze scootertjes te pakken en het eiland te verkennen. Bij de balie aangekomen, bleken ze onze paspoorten nodig te hebben als garantie dat we de scootertjes terug brachten. Op zich wel logisch, maar het idee om een kopie van het paspoort in te leveren was onze Nederlandse vriend niet zo blij. Helemaal geflipt dat hij geen papieren paspoort wilde, omdat wij ook geen papieren scooter van hem wilden, toch maar een echt paspoort uit de tassen getoverd. Daarna begon de ellende.. De scooters konden we wel huren, maar er waren geen helmen meer beschikbaar. Wij wilden absoluut niet zonder helm met de scooters rijden, omdat scooteren in Thailand toch wel wat gevaarlijker is dan in Nederland. Wij boos op die vrouw dat we die scooters hadden gereserveerd dus dat we er ook helmen bij wilden, kwam onze Nederlandse vriend zich er weer mee bemoeien! Alles, maar dan ook alles sleepte hij er bij, de Thaise wet, het niet bestaande reserveringssysteem van het hotel, je kon zo gek niet bedenken maar die man flipte hem opnieuw. Hem eenmaal duidelijk gemaakt dat hij niet bepaald gastvrij was met z’n uitbarstingen en waardeloze service, onze paspoorten weer gepakt en die dag maar weer doorgebracht aan het zwembad.. Geen scooterdagje voor ons! Het enige wat hij tegen ons zei was; op eilanden gaat het nou eenmaal wat anders, daar moet je maar aan wennen! Twee meiden hadden al een ander hotel geboekt voor 2 nachten, dus die zijn zo snel mogelijk van het resort weg gegaan.. Onze ‘vriend’ hebben we ook een tijdje niet meer gezien. Gelukkig maar!

’s Avonds weer gezellig bij het strand gezeten en bedacht dat we ook aan de weg, vlakbij ons hotel scooters konden huren.
De volgende ochtend opnieuw redelijk op tijd de wekker gezet om scootertjes langs de weg te gaan huren! En dit is gelukt.. We hebben het hele eiland rond gereden en prachtige strandjes en zee gezien. Ook kwamen we allemaal aanbiedingen van snorkeltochten tegen, voor een goedkope prijs.. Jammer dat we dat niet eerder wisten! Overal op het eiland rijden mensen met scooters en het is superleuk om op deze manier wat meer van het eiland te kunnen zien! Op het laatst nog even een frisse duik in de zee genomen om ons vervolgens klaar te maken voor de fullmoonparty.
Elke maand wordt er met volle maan een fullmoonparty georganiseerd op Koh Phangan. Dit is een groot strandfeest van ongeveer een kilometer lang, met allerlei verschillende DJ’s die alle soorten muziek draaien. Het hele strand staat vol met ongeveer 30.000 mensen, en er zijn allerlei activiteiten met vuur waar de mensen zich mee kunnen vermaken. Touwtje springen in een touw van vuur, jongleren met vuurballen.. Je kunt het zo gek niet bedenken, maar op de fullmoonparty gebeurt het! Van te voren waren we al gewaarschuwd dat dit feest bekend stond om z’n grote hoeveelheden alcohol en drugs. Wij dus goed voorbereid daar heen gegaan zodat er niks van ons gejat kon worden en we elkaar niet kwijt zouden raken.

Toen we rond een uurtje of 9 op het feest aankwamen, waren de eerste mensen al laveloos van de drank/drugs! Ze sprongen door het vuur alsof het de normaalste zaak van de wereld was.. Wij met onze groep maar een leuke DJ opgezocht en een gezellig drankje en dansje gedaan. De rest van het strand een beetje verkend en uiteindelijk bij de beste muziek blijven hangen. Een superfeestje met een geweldige sfeer! Totdat we één van de meiden kwijt waren. We hadden een plek afgesproken waar we heen zouden als we elkaar kwijt waren, en omdat het toch wel heel lang duurde voor ze terug kwam en dit niet echt een feest was waar je op je dooie gemakje een rondje ging lopen in je eentje, zijn we haar maar gaan zoeken. Wat een drama wat we allemaal tegen kwamen tijdens onze zoektocht! Echt ziek om te zien wat drank en drugs met mensen kan doen; ze waren compleet van de wereld.. Na ruim twee uur zoeken hebben we Ellen terug gevonden, die compleet verdwaald was geraakt!
Hierna nog even met z’n verder gefeest en toen maar naar huis gegaan. De mensen die we van te voren gesproken hadden over het feest, hadden gelijk; Once in a lifetime.. Het is één keer en nooit weer!

Na een paar uur slaap, de volgende ochtend weer met de boot richting het vaste land gegaan om volgens de nachttrein te nemen richting Bangkok. Nu zijn we weer heerlijk in ons eigen ‘huis’ en kunnen we ons weer klaar maken voor een nieuwe schoolweek.

Nog maar 4 schoolweken en nog wat opdrachten inleveren en mijn Thailand avontuur zit er alweer op! Doordat we in de eerste weken zoveel hebben gezien van Thailand heb ik echt het gevoel dat ik al veel langer weg ben! De komende weken dus vooral veel van Bangkok zien en we hebben nog een reisje met school voor de boeg naar een luxe hotel!

Nog genoeg te doen dus de komende weken, maar ik zal jullie goed op de hoogte houden!

• 11 Maart 2012 - 11:09

Gesina:

Poeh, best heftig dat 1 van de meiden zoek was! Succes maar weer op school! Ff afkicken...

• 11 Maart 2012 - 14:31

Mam:

opnieuw genoten van je verslagen en foto's ! Blijft leuk.

• 12 Maart 2012 - 07:52

Wilma:

Je maakt wel wat mee zeg.

Groetjes uut Veno

• 12 Maart 2012 - 11:06

Corina:

He Carlien!
    Wat een super verhalen zeg! Zo te zien heb je het echt ontzettend naar je zin!
    Geniet er nog maar even goed van, voor je het weet ben je weer thuis..!
    Veel plezier !

Liefs, Corina

• 12 Maart 2012 - 14:02

Hennie:

Wat beleven jullie veel zeg!
    Ik geniet van je verhalen!

• 12 Maart 2012 - 14:24

Joop:

Mooie Belevenissen Carlien, de foto's geven een duidelijk beeld van Thailand. Lao jer gun

• 12 Maart 2012 - 19:57

Ali:

Carlien, 'k geniet van je reisverslagen.
    Maar dit slaat alles. Heftig hoor.
    Groeten van ons

• 16 Maart 2012 - 18:31

Mina:

Je maakt niet alleen mooie dingen mee, jullie beleven ook nog eens van alles. Spannend hoor !! Ook weer volop genoten van de foto"s. Carlien succes met je studie en veel plezier.

• 18 Maart 2012 - 08:45

Gerda:

Hé Carlien, super leuke verslagen en foto's. En ja je komt wat tegen!
    Groeten.

• 19 Maart 2012 - 10:55

Opa En Oma Oud:

Hallo Carlien, voordat je verder leest willen we ons eerst even voorstellen, we zijn de Opa en Oma van Tessa Schouten. Wij lezen ook jou verslagen en bekijken de foto`s met alle aandacht, we vinden het allemaal top om op onze leeftijd van 74 jaar dit op onze laptop te bekijken, vooral de foto`s zijn prachtig. We wensen jou ook veel succes op school en in je vrije tijd heel veel plezier. Doe de groetjes aan Tessa en van ons de groetjes aan jou van Opa en Oma Oud.