Vakantie deel 1; Koh Phi Phi - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu Vakantie deel 1; Koh Phi Phi - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu

Vakantie deel 1; Koh Phi Phi

Door: Carlien Winter

Blijf op de hoogte en volg Carlien

10 Maart 2012 | Thailand, Pathum Thani

Helleuw allemaal!
We zijn weer terug van een weekje vakantie naar het ‘zonnige’ zuiden! Donderdag na de laatste PBL les begon het avontuur! De backpackjes werden weer ingepakt en tjaah, wat moest er nu allemaal mee voor een week(!) vakantie.. Doordat de zonnige eilandjes als onze bestemming waren gekozen, alle jurkjes en bikini’s maar weer voor de dag getoverd! M’n wegwerpponcho’s waren natuurlijk overbodig, want tijdens onze vakantie zou het heúus niet gaan regenen.. Rond half 7 de taxi richting Bangkok centrum genomen om daar wat te eten en te wachten tot onze trein die rond 11 uur zou vertrekken. ’s Nachts reizen leek ons de ideale uitkomst, want dan zouden we de volgende dag rond een uurtje of één heerlijk op het strand kunnen liggen, en hadden we weinig tijd verspild! Helaas bleek dit fantasie te zijn! Nadat de trein rond een uurtje of 8 in de ochtend de eindbestemming had bereikt, moesten we verder reizen met een bus welke compleet afgeladen was, waardoor het de rit niet veel makkelijker maakte en van de gedachte dat dit nog eens 4 uur zou duren werden we niet veel vrolijker! Volgens de verkoper van deze bustickets werden we afgezet bij de pier waar we een bootticket van 150 baht konden halen. Helaas, we werden in de middle of knowwhere gedropt, en moesten 450 baht betalen voor de taxi en boot naar Koh Phi Phi toe! Omdat we nergens heen konden, dit maar gedaan om vervolgens een half uur op de taxi te wachten en op een afgeladen boot richting Koh Phi Phi te varen!

Rond 6 uur in de avond waren we eindelijk op de plek van bestemming; He-le-maal kapot! Eenmaal lopend bij het hotel aangekomen te zijn, op Koh Phi Phi is geen verkeer, waardoor alles lopend of met de fiets wordt gedaan, was alles prima voor elkaar. Na ons heerlijk gedoucht te hebben zijn we eventjes de stad in gegaan om wat te eten en een drankje te doen! Toen maar snel gaan slapen, want deze reis had ons flink gesloopt.

De volgende dag het strand maar eens opgezocht en aan ons bruine kleurtje gewerkt! ´s Avonds het stadje een beetje verkend en een tourtocht geboekt die langs alle mooie eilandjes rondom Kho Phi Phi liggen, te gaan varen! Hier zijn ook verschillende films opgenomen, dus het leek ons wel leuk en natuurlijk mooi om dat allemaal te zien!
De volgende dag dus vroeg uit te veren en met een longtail bootje het water op gegaan! Wat een prachtige natuur daar rondom Koh Phi Phi. Het leek net of we in een documentaire van National Geographic waren beland. Zelfs op de foto´s is niet goed te zien hoe geweldig mooi het overal is! Eerst ging het bootje naar ´monkey beach´ waar allemaal apen op het strand waren. Ik had al besloten dat ik op het bootje bleef zitten, want nog een trauma van die beesten te krijgen, had ik niet zoveel zin in! Bij het strandje aangekomen bleek dat die beesten werden gelokt met voer om zo een attractie voor toeristen te zijn. We gingen hier dan ook snel weer weg om naar onze volgende ´stop´ te gaan! Dit was in een baai waar we mochten zwemmen! Het water was superhelder en we konden ons eigen lichaam gewoon helemaal zien terwijl we zwommen. Na een frisse duik gingen we weer verder om bij het volgende eilandje te gaan snorkelen! Ook dit was erg mooi! Het koraal was wel een beetje verwoest door de Tsunami, die heel Koh Phi Phi heeft verwoest, maar wat een mooie vissen zwommen er! Jammer dat ik geen onderwater camera heb..
Na een half uurtje langs de rotsen te hebben gesnorkeld, zijn we weer verder gegaan naar het bekende Maya Beach. Hier is de film ´The beach´ opgenomen en is dit eilandje is bekend uit alle reisgidsen en ansichtkaarten. Ook dit was weer supermooi! Hier bleven we anderhalf uur om wat te eten en foto´s te maken!

Rond een uurtje of 2 waren we weer terug op het ´vaste land´ en zijn we naar ons hotel gegaan voor een powernap! Daarna wilden we nog graag het viewpoint beklimmen, want dit scheen heel mooi te zijn..
Na twee treden te hebben gelopen, zijn Tessa en ik afgehaakt omdat we geen zin hadden om ons weer in het zweet te jagen. Wij zijn in een restaurantje gaan zitten om daar op de anderen te wachten en dan wat te gaan eten. Ongeveer een uur later kwamen ze eindelijk weer terug! Een klimtocht van een half uur een berg op met flink wat zweet is mij bespaard gebleven, maar het uitzicht op de foto´s was wel erg mooi! Daarna met z´n allen heerlijk gegeten om ons weekendje Koh Phi Phi goed af te sluiten. Tijdens het eten begon het al wat te regenen, maar omdat dat die avond daarvoor ook al was gebeurd, maakten wij ons weinig zorgen! Totdat we naar huis moesten en de straat blank stond van het water.. Wáaaar was mijn wegwerpponcho? Uiteindelijk onze slippertjes maar uitgetrokken en tot de kuiten aan toe door het water heen gelopen! Na twee minuten waren we he-le-maal doorweekt, dus een regendansje kon er ook nog wel bij. Bij het hotel aangekomen, alle kleren maar uitgewrongen, hopend dat het de volgende dag weer droog zou zijn, aangezien we dan ons reis voort zouden zetten naar Koh Phangan. Gelukkig lag ons hotel op een berg, in de richting van de `Tsunami evacuation route´, dus daar hadden we weinig last van al dat water!

De volgende dag nog eventjes ontbeten bij een restaurantje, die allemaal foto´s had hangen van de Tsunami! Het hele eiland was ongeveer weggespoeld, dus knap als je kijkt wat er nu allemaal al weer staat! Na ons ontbijtje weer op de boot gestapt, om onze reis te vervolgen naar Koh Phangan..

Wordt vervolgd in een nieuw verslag!

• 11 Maart 2012 - 11:08

Gesina:

Tjonge, wat zullen jullie moe zijn geweest na al dat reizen in die hitte! Maar ja, je moet er wat voor over hebben. Leuk verslag met prachtige foto's.

• 12 Maart 2012 - 11:18

Elsemiek: