Amazing Kanchanaburi - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu Amazing Kanchanaburi - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu

Amazing Kanchanaburi

Door: Carlien Winter

Blijf op de hoogte en volg Carlien

26 Februari 2012 | Thailand, Pathum Thani

Wauw, dat was weer een top weekendje.. De derde week is alweer voorbij!

De week begon met Thais koken, wat ik al had verteld in mijn vorige blog. Woensdag hadden weer massage les, wat deze week wat minder interessant was.. we hadden gehoopt dat we verder gingen met de massages van vorige week, en dus de rug massages konden leren. Helaas! Er was een Thaise fysiotherapeut gekomen, om ons een lecture te geven over alle spieren en botten in ons lichaam. Omdat ze Thais/Engels sprak, was het niet heel goed te volgen.. dus weinig van opgestoken! Donderdag de week afgesloten met PBL en toen hadden we alweer weekend..

Het plan was om vrijdagochtend rond 8 uur de trein te pakken, om een weekendje naar Kanchanaburi te gaan. Helaas hadden we de trein gemist, dus uiteindelijk zijn we met een bus richting Kanchanaburi gegaan! Eenmaal daar aangekomen, richting het VVV gegaan voor informatie en ons hostel opgezocht. Geweldig leuk hostel! Een woonark op de River Kwai, met allemaal kamertjes daarin. Een kamer met eigen wc, douche en airco, voor maar 4 euro per nacht! Wat een paleisje na de hutjes die we hadden op Ko Samet! Nadat we ons gesetteld hadden, zijn we de buurt een beetje gaan verkennen. Richting het centrum gelopen, kwamen we een grote begraafplaats tegen met een museum over de Birma spoorweg en de tweede wereld oorlog in Kanchanaburi. Veel Nederlanders waren bij deze spoorweg betrokken, dus voor het eerst in Thailand kwamen we Nederlandse toeristen tegen, die ook dit museum bezochten!
Daarna nog eventjes de stad ingegaan, maar door de hitte die nu op komt zetten, snel weer richting het hostel gegaan om ons te douchen! ’s Avonds lekker gegeten en naar de nightmarkt geweest, om vroeg ons bedje op te zoeken, zodat we de zaterdag fit waren voor onze trip!

Voor de volgende dag hadden we dus een trip geboekt, om naar de Erawan Waterfalls te gaan, olifant te rijden, te raften over de River Kwai, naar de Death railway te gaan, hier met een trein overheen te rijden en vervolgens de River Kwai Bridge te bezoeken.
Om acht uur ’s morgens werden we opgehaald met een busje, om eerst een bezoekje te brengen aan de Erawan Waterfalls. We zouden hier mooi op tijd zijn, zodat er nog weinig toeristen waren en we dus ook fijn konden zwemmen in de baden bij de watervallen. De watervallen bestaan uit 7 ‘steps’, beginnend bij 1 en hoe hoger je klimt, hoe hoger de step wordt. Bij waterval 6 en 7 was geen water meer, door het eindigen van het regenseizoen.
Eerst zijn we om hoog geklommen om alle watervallen te bekijken en vervolgens weer terug naar beneden om wat te kunnen zwemmen bij verschillende watervallen. In de bus had de reisleidster al gewaarschuwd voor wilde dieren en vooral APEN! Mijn hart stond even stil. Na mijn bezoek aan de Apenheul was de liefde voor loslopende apen een beetje veranderd in een fobie, dus bij de gedachte dat die beesten hier wild waren en los liepen, maakte mij een beetje bang. Hoe hoger we kwamen, hoe geruster ik werd dat we nog geen apen tegen waren gekomen.. tot step 5.. Ik hoorde die beesten al van verre, en langzamerhand kwamen ze naar beneden slingeren! De moeders ons waarschuwend, omdat ze kleine baby aapies bij zich hadden. De heenweg was ik er rustig langs gelopen omdat ze nog hoog in de boom zaten, maar de terug weg moesten we ze van een meter afstand passeren! Mijn paniek sloeg toe, maar eenmaal over het bruggetje, waar het territorium van de apen ophield, kon ik ze rustig aanschouwen!
Daarna bij een andere waterval lekker een duik genomen.. Hier kun je tussen de vissen zwemmen, die net als ‘dokter fish’ bij de Zwaluwhoeve, aan je dode huidcellen gaan knabbelen! Van de rotsen waren glijbanen gemaakt, dus hier hebben we ons wel eventjes vermaakt! Daarna weer een waterval naar beneden gegaan, om ook daar nog eventjes te zwemmen. Inmiddels waren er meer apen te voorschijn gekomen, doordat er steeds meer toeristen met eten in het park waren. Heerlijk zwemmend, zagen we de apen boven ons in de bomen slingeren! Leuk om te zien! Daarna zijn we naar beneden gegaan, waar de apen al voedsel van mensen te pakken hadden gekregen, om ons vervolgens te douchen en ons klaar te maken voor de volgende activiteit! Voor we olifanten gingen rijden kregen we nog een lunch aangeboden. Super goed verzorgd; soep, 5 soorten gerechten met rijst en noodles en nog vers fruit na!

Daarna werd onze trip vervolgd naar de olifanten. Eenmaal aangekomen, moesten we via een verhoging op de olifanten klimmen, om zo een ritje te maken; door het water om ze een beetje verkoeling te geven met die hitte, en daarna een stukje door het bos. Onze olifant was natuurlijk de meest eigenwijze die er tussen zat, en luisterde niet goed naar z’n ‘baasje’. Eenmaal in het water ging het wel goed met het beest, al vonden wij het wel wat zielig dat ze verplicht elke dag 10 ritjes moeten maken met mensen op hun rug, een route volgend, en als dat niet goed gaat krijgen ze ook nog eens een haak in hun oor geduwd om ze de goede kant op te krijgen! Niet echt een fijn leventje dus. Toen we het water uit gingen, een steile heuvel op, om het ritje door het bos voort te zetten, begon onze olifant weer te weigeren. De olifant voor ons had al wat moeite om de heuvel op te komen, de geluiden van Tessa en Malon die op de olifant zaten waren alles behalve geruststellend, en het achterwerk van de olifant die steeds dichterbij kwam was ook niet bepaald prettig. Dus onze olifant besloot om maar weer het water in te gaan, om op een minder steil stuk het bos in te lopen.. elk nadeel heeft z’n voordeel:)
Vervolgens nog wat rond gereden door het bos, de begeleider van het beest had nog wat foto’s van ons gemaakt en daarna mochten we weer afstappen, om te gaan raften! Dit raften was niet zo spectaculair als wij dachten. We werden op een vlot gezet met z’n allen, tegen de stroom opgevaren met een motorboot, en vervolgens was er een Thaise jongen die ons weer terug peddelde naar het beginpunt. Wel was het lekker rustgevend, en konden we genieten van de natuur langs de River Kwai.
Na de olifanten en het raften, gingen we verder in ons busje naar de Death railway. Deze spoorweg is bekend van de film ‘The bridge on the River Kwai’ en dit kwam overeen met het museum wat we die dag ervoor hadden bezocht. Hier aangekomen, konden we wat foto’s maken, de grot bezoeken die erbij hoorde, en vervolgens wachten op de trein! We gingen namelijk met het treintje mee, die over deze death railway rijdt. Een erg leuk treinritje, met mooi uitzicht over de River Kwai! Daarna zijn we naar de River Kwai bridge gereden, om deze nog eventjes te bekijken! Ook hier kwam het treintje langs, en deze rijdt nog steeds over de brug heen.. Maar wat is die brug commercieel geworden! Hordes mensen lopen over die brug, en aan alle kanten staan marktjes om zoveel mogelijk te verkopen. Omdat het al aan het einde van een drukke dag was, werden we hier niet heel vrolijk van en zijn dan ook snel weer naar ons airco busje gelopen om rustig en koel te kunnen zitten. Eenmaal thuis aangekomen eventjes lekker gedoucht, want wat voel je, je vies na al dat zweten! Wat gegeten in het hostel en vervolgens een kroegje opgezocht. Er was een heus ‘Holland House’ met een Nederlandse eigenaar, maar de bedoeling achter het café was ons een beetje onduidelijk. Waarschijnlijk een namaak van de wallen met allemaal Thaise hoertjes die daar pikant stonden te dansen. Geen succes dus! Toen maar weer ons bed opgezocht om vanmorgen heerlijk uit te slapen!

Na ons ontbijt vanmorgen zijn we richting het busstation gegaan, om terug te reizen naar Bangkok. En wat valt die terugreis dan altijd tegen. Bah! Na 6 uur reizen waren we eindelijk weer thuis! Heel Rangsit staat op z’n kop omdat er dit weekend ‘congratulations’ is op de university. Iedereen die geslaagd is (dit is zo’n 4000 man) wordt dan met een ceremonie ‘geëerd’. Dit is echt een heel feest voor de families, omdat dit een privé school is, dus iedereen zit er tiptop uit. Alle straatjes staan vol met cadeaustalletjes, en alle gewone en brommer taxi’s zijn aanwezig om iedereen te vervoeren en de politie is opgerukt om het verkeer enigszins te regelen in dit chaotische land. Het ziet er heel gezellig uit, en wat lijkt het mij leuk als dat met mijn slagen ook zo’n feest zou zijn.. maar wat een chaos in de hele stad!

Na alles weer up-to-date te hebben, duik ik snel m’n bed in, om morgen weer fris en fruitig aan alweer de 4e(!) schoolweek te beginnen! Vanaf donderdag hebben we hier vakantie, dus dan vertrekken we naar het zuiden om een weekje van de bounty stranden van Thailand te genieten! Phuket, Koh Phi Phi, Ko Samui, Ko Phangan en Ko Tao staan op het programma! Drukke, maar leuke vakantie dus.

De volgende blog zal dus eventjes op zich laten wachten!

• 26 Februari 2012 - 15:46

Gesina:

't Is omdat ik de foto's op FB al had gezien voordat ik dit verslag las anders zou je het haast niet geloven! Geweldig allemaal zeg! En dan ook nog 'ns een week vakantie, tjonge ;)
    Genieten maar weer! X

• 26 Februari 2012 - 18:20

Mam:

dat was even een verrassing; ik had gedacht dat je verslag er morgen op zou staan, maar ik zie dat je het al afgewerkt hebt. Dit was inderdaad weer een zeer geslaagd weekend, en dan de foto's. Het is ook hier een beetje (mee)genieten. xx

• 26 Februari 2012 - 20:22

Mina:

Hey Carlien, je benut de tijd wel volop. Knap, hoe je alles beschrijft. Plus de foto's, dat geeft ons een aardig beeld waar je bent en wat je allemaal doet. Veel plezier verder...
    Groetjes

• 27 Februari 2012 - 13:48

Oma-Opa:

Je houd ons wel opde hoogte van het wel en wee in Thailand.prachtig reis verslag.Alvast een fijne vacantie tot skyp xxx

• 27 Februari 2012 - 16:48

Greet:

Hallo Carlien,
    Leuk om je reisverslagen te lezen en je foto's te bewonderen! Je maakt wel geweldig leuke dingen mee.
    Een fijne vakantie gewenst, en geniet maar weer van alle nieuwe indrukken.
    Ook de groeten van Eric, die is dol op reisboeken en dus ook op reis verslagen zo als deze.
    Groeten Greet.

• 27 Februari 2012 - 17:39

Elsemiek:

Weer een mooi verslag carrie!

Prachtige foto's! Hou je taai

kuskus