Eerste weekendje Bangkok - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu Eerste weekendje Bangkok - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu

Eerste weekendje Bangkok

Door: Carlien Winter

Blijf op de hoogte en volg Carlien

07 Februari 2012 | Thailand, Pathum Thani

Sawadie Kha!
Na ons eerste dagje optijd naar bed te zijn gegaan, ongeveer 10x wakker te zijn geweest omdat we dachten dat het alweer ochtend was, zijn we zaterdag naar Future Park geweest. Dit is een groot, heel groot, winkelcentrum van 4 of 5 verdiepingen, waar echt alles te koop is! Hier in Thailand is alles super goedkoop, maar omdat we hier al snel aan gewend waren, vonden wij gierige Nederlanders deze shoppingmall toch best duur! Kleren voor 15 euro zouden we in Nederland niet laten liggen, maar voor Thaise begrippen toch best duur, dus niet al te veel ingeslagen hier!
Na de lunch bij de KFC zijn we met de taxi weer richting het hotel gegaan.. Zo'n ritje van een half uur kost per persoon 25 baht, dat is zon 60 cent! Spotgoedkoop dus!
's Avonds zijn we met een groepje gaan eten bij de Yellow Spoon, en daarna hebben we wat kroegjes opgezocht met live muziek.. Erg leuk en gezellig!
Omdat we als gierige Nederlandse toch goedkoop wilden shoppen, zijn we zondag richting de Chatuchak weekend market gegaan! Dit is een mega grote markt, deels overdekt, waar van alles wordt verkocht. In het overdekte gedeelte stinkt het naar riool en vies eten.. De gangpaden zijn zo'n 50 centimeter, dus aan warmte en zweetstraaltjes ook deze dag geen gebrek! Wel was het op deze markt goedkoop, maar alsnog te duur voor ons.. We hebben een mooie leren tas weten af te dingen van 1800 naar 800 baht, 20 euro! Die trucjes van mijn vader breng ik nu ook maar in de praktijk:)
Ook nog een shirtje van 2,50 gevonden die wij passen! Die maten hier zijn heel verschillend, en borsten kennen ze hier niet! Dus voor ons wel een klein probleempje als het om kleding inkopen gaat! Daarna moe, bezweet en voldaan weer richting het hotel gegaan!
Gisteren hadden we een introdag op school. Om half 9 stonden alle Leeuwarden en Emmen studentjes in outfitje klaar om richting school te gaan. De weg er naar toe was niet lang, ongeveer 10 minuutjes, maar wel lang genoeg om de zweetdruppeltjes te voelen! Op school kregen we een presentatie over het komende moduul, een rondleiding door het schoolpark, een buffet met Thais fingerfood en als afsluiting een voorstelling van Thai boxing. Erg leuk! Elke vrijdag hebben we vrij, 2 weekjes vakantie, in het midden van het moduul en voordat we naar Bali vertrekken, we leren Thaise massages, gezond Thais koken en opzich wel chille roosters. Geen klagen dus!
Vandaag hebbe we onze eerste lesuurtjes gehad en vanmiddag met een groepje buiten in de schaduw gechilt!
Ik vermaak me hier dus prima!

Ik voeg nog wat foto's toe van m'n kamer, de bezienswaardigheden van dit weekend en van de school! Ook kun je op de foto's heel goed zien wat die overstromingen hier hebben aangericht.. Op sommige foto's zie je nog tot hoe hoog het water heeft gestaan een paar maand geleden! Nu zijn ze druk met het heropbouwen, verven en repareren van alle gebouwen. Op school hebben ze alle boompjes verschillende kleuren gegeven, om zo toch een vrolijke uitstraling te creeeren!

Dit weekend gaan we naar Ko Samet, een mooi eilandje, ongeveer 3 uurtjes rijden! Verslag volgt..

• 07 Februari 2012 - 17:11

Marijke Regelink:

heyy meidd
    wat leuk om wat van je te lezen...... wel raar hoor dat het daar zo warm is en bij ons gewoon -17 is!! das niettttt normaal joh... hoop dat je je weg beetje kan vinden daarooo.... have funn

• 07 Februari 2012 - 17:47

Elsemiek:

Heee schat,

Wat een leuk verhaal! En wat zijn de foto's leuk. Vet gave spulletjes toch?:) En je hotelkamer ziet er ook heel gezellig uit!! Maar ik had de helft al gehoord haha.

Houd ons op de hoogte he!
    Ben super jaloers op jou gekkk! T is echt KOUD hier met die vorst.. Maar donderdag ben ik vrij dus ga ik met wat klasgenootjes schaatsen!

Hele dikke kus en hou je taai he:) Spreek je

xxx

• 07 Februari 2012 - 17:49

Joop Zweistra:

Dat is ook wel wat voor mij dat alles lekker goedkoop is, kan ik een handeltje mee beginnen. Mooi dat je wat foto's bij je reisverslag doet, is net even anders. Goed goan

• 07 Februari 2012 - 18:21

Gesina:

Een gezellig verslag met prachtige foto's! 't Blijf bijzonder: jij in de hitte daar en wij hier flink kou lijden... ;-)
    Kalm an!

• 07 Februari 2012 - 19:16

Oma + Opa:

Mooi verslag van alles tekoop grote sortering fruit en kleding mooie kleuren.leuke kamer e,d,Wat een rommel nog van de watersnood,zal ook maar niet stinken met die warmte.Groetje uit een koud veno-12gr Oma xx Opa

• 08 Februari 2012 - 03:21

Hannet:

Wat leuk! Ik ben echt jaloers op je Carla! Geniet er maar van want de tijd gaat echt super snel!!

Heel veel plezier daar nog!:)
    Liefs!

• 08 Februari 2012 - 08:11

Pap/mam:

leuk Carlien dat je even foto's hebt toegevoegd. Zo krijgen wij ook een betere indruk waar je bent en hoe het is. De school en omgeving ziet er echt gelikt uit! Daar kun je wel een tijdje vertoeven.
    xx