Welcome in Thailand - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu Welcome in Thailand - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Carlien Winter - WaarBenJij.nu

Welcome in Thailand

Door: Carlien Winter

Blijf op de hoogte en volg Carlien

03 Februari 2012 | Thailand, Pathum Thani

Helleuw,
Na gisterochtend te zijn vertrokken richting Dusseldorf, zijn we vanuit daar met het vliegtuig van 17.20 vertrokken naar Bangkok. De reis is goed verlopen, goede service tijdens de vlucht en toch nog een beetje kunnen slapen! Al werden we na vier uurtjes slaap alweer gewekt voor ons ontbijtje.. Plaatselijke tijd was het alweer 8 uur! Op het vliegveld aangekomen, snel de dikke truien uitgetrokken en vervolgens in een busje met andere Stenden leerlingen richting ons hotel vertrokken. De rit naar het hotel toe, was subtiel gezegd; bijzonder! regels in het verkeer kennen ze hier niet.. op twee rijbanen rijden is heel normaal, links óf rechts inhalen, maakt niet uit! hobbels en kuilen in de weg waar we van tegen het plafond stuiterden, en ga zo maar door! Ook het grote verschil tussen arm en rijk is duidelijk te zien. Aan de ene kant van de weg grote villa's en mooie auto's, aan de andere kant krottewijken en 3 mensen op één scooter.. Ook zijn de overblijfselen van de wateroverstromingen nog duidelijk te zien. Veel viezigheid langs de weg en overal stinkt het!

Eenmaal bij het hotel aangekomen, zijn we vriendelijk ontvangen door mrs. Ann. Zij is de eigenaresse van het hotel en heeft ons door het hotel geleid.. De kamers zijn prima voor elkaar! Twee bedden per slaapkamer, een eigen douche,koelkast, balkonnetje en een airco! Dus prima vertoeven in deze hitte..

Nadat we onze koffers hadden uitgepakt en onze kamers een beetje hadden ingericht, zijn we de buurt gaan verkennen! Even wat spulletjes gekocht in winkeltjes en daarna richting het hotel gegaan om daar te eten! Een heerlijk dinertje gehad voor een euro. Zo ga ik m´n bed maar eens opzoeken om wat uurtjes bij te slapen, heb een klein jetlagje opgelopen!

Morgen gaan naar het shoppingcentrum en zondag gaan we het strand in Pattaya om aan ons bruine kleurtje te werken. Genoeg te beleven hier, dus ik vermaak me wel:)

We keep in touch!

• 03 Februari 2012 - 12:00

Gesina :

Wauw, klinkt goed en fijn dat de reis goed is verlopen!
    Ik ga de sneeuwschuiver opzoeken..., er ligt inmiddels een dik pak hier!
    X

• 03 Februari 2012 - 13:04

Janet:

Wat een cultuurschok :-) En hoezo dikke truien uit? Ik ga zo m'n skibroek antrekken en sneeuw ruimen! Er ligt ook op de Veluwe een dik pak sneeuw. De A28 is zelfs afgesloten!!!
    Geniet ervan he?! X

• 03 Februari 2012 - 13:15

W.k.de Oude:

Mooi reisverslag,stuur de trui maar terug want het is hier-6 GR.+5A6CM sneeuw.ga straks ruimen.
    veel plezier het weekend
    gr.Oma+opa

• 03 Februari 2012 - 14:52

Joop:

Ben blij dat de reis goed is verlopen, en dat de eerste indrukken goed zijn. Geniet ervan. Groetjes Joop

• 06 Februari 2012 - 19:07

Hennie:

Hoi Carlien, Klinkt goed zeg!
    Veel plezier